Nekromanti Skräppost i kod?

Storuggla

Champion
Jag fick just ett mejl från en bekymrad kvinna som undrade om jag var upprörd för att jag hade en kort penis (man tycker jag borde vant mig vid det här laget) och föreslog att jag skulle äta vitaminer för att växa två tum. Vanligtvis brukar spammare försöka sälja något men jag begriper bara inte vad det här handlar om:
shakespeare crag narrate plus grandma cryptogram.
dickey fcc boycott facultative?
bellini quonset wristwatch conversant thomistic? dickcissel echelon checksumming dianne.
told sycophant downside cowlick? milestone declination bandit. barfly exquisite coffin masonite askew some.
affirmation bail alpert backtrack tripoli constraint? bitterroot browne emotion begetting valet. chime anneal regina reel paulson linebacker.
... va? Det här tjänar de väl inget på att skicka ut? «Ey, du har en liten snopp! Käka vitamin!» och sedan den där rappakaljan, vad tusan? :gremconfused:

Storuggla, långa armar i förhållande till sin kropp

Nightowl

Champion
Som jag sade i vrållådan...

...tänk om detta sprider sig till andra former av marknadsföring! Man går helt fredligt på Jokkmokks Marknad, så hör man en gubbe från ett av stånden:
- Kom och köp! Kom och köp! Världens bästa och billigaste... äuhäääh yabbadabbadoo härkommerwilma tjolahejtjolahopptjolahoppsansa alabaldinkan alabaladinkan liksomalltsåiprincipalltså åjjesuxenkristoxenjesuxekristoxen kalaatubaradaniktoooooo!

...åss ramlar han omkull och börjar fradga om munnen. Jag menar, in the words of Dnalor, vafan? :gremconfused:

Erik

ripperdoc

Myrmidon
Det är ett försök att lura spamfilter. Genom att dryga ut de uppenbara spamorden ("penis") med en massa nonsens hoppas de på att kunna få mailet att verka mer riktigt för filtret. De flesta filter kan dock se igenom detta...

Orden är genererade från en ordlista och är helt slumpartade - nästan lite konstnärligt...

/RipperDoc

Nightowl

Champion
Genom att dryga ut de uppenbara spamorden ("penis") med en massa nonsens hoppas de på att kunna få mailet att verka mer riktigt för filtret.
En annan variant är att stava orden fel, vilket var anledningen till att vår jobbmail fick brev som försökte sälja Vigara.

Erik