kwarnberg
Swordsman
Jag arbetar med processen för att skapa rollpersoner i Skrômt nu, och har börjat skriva på tabeller för uppväxt. Det finns tre steg: barn, ungdom, och ung vuxen. Varje steg ska ha en tabell för omvälvande händelser, samt en annan tabell.
Tabellerna ser ut i stil med denna:
Barn
Var växte du upp?
1. I skogen, långt från civilisationen.
2. Några kilometer utanför närmaste samhälle.
3. I ett litet samhälle/by på landsbygden.
4. I förorten till en större stad.
5. Mitt i storstan.
6. Utomlands, i en liten stad.
7. Utomlands på landsbygden.
8. Utomlands i en storstad.
9. Hemlös.
10. Flyttade runt mellan massa ställen (slå 3 ggr till. Slå igen om får du 10).
Spelet utspelar sig i Sverige i nutid, och jag vill att händelserna i första hand ska vara sådant man helt enkelt kan råka ut för. Olyckor, du förlorar en familjemedlem, din familj vinner på lotto, osv. Händelser som är mer specifika för setting är något sällsyntare, och nog enklare för mig själv att skriva.
Har ni förslag på tabeller som kan finnas med, samt innehåll i dessa? Jag är verkligen urusel på tabellskrivande av den här sorten...
Tabellerna ser ut i stil med denna:
Barn
Var växte du upp?
1. I skogen, långt från civilisationen.
2. Några kilometer utanför närmaste samhälle.
3. I ett litet samhälle/by på landsbygden.
4. I förorten till en större stad.
5. Mitt i storstan.
6. Utomlands, i en liten stad.
7. Utomlands på landsbygden.
8. Utomlands i en storstad.
9. Hemlös.
10. Flyttade runt mellan massa ställen (slå 3 ggr till. Slå igen om får du 10).
Spelet utspelar sig i Sverige i nutid, och jag vill att händelserna i första hand ska vara sådant man helt enkelt kan råka ut för. Olyckor, du förlorar en familjemedlem, din familj vinner på lotto, osv. Händelser som är mer specifika för setting är något sällsyntare, och nog enklare för mig själv att skriva.
Har ni förslag på tabeller som kan finnas med, samt innehåll i dessa? Jag är verkligen urusel på tabellskrivande av den här sorten...