kwarnberg
Swordsman
- Joined
- 8 Jul 2015
- Messages
- 786
Grejat lite med hur zoner fungerar. Här är förslaget jag lutar åt nu.
Hur lättmanövrerad är zonen?
- Belamrad (-2 på Rörelse)
- Stökig (-1 på Rörelse)
- Öppen/lättmanövrerad (+0 på Rörelse)
Vilka faror finns i zonen?
- Eld
- Vatten
- Höjd
- Vassa föremål
- Trappor
- m.m
Finns det skydd i zonen? (+1 på att ta skydd mot avståndsvapen)
- Väggar
- Lådor
- Bord att välta, m.m
Med utgångpunkt i ovanstående bestämde jag mig för att göra en något modifierad version av biblioteket jag jobbar på i dag.
Arkitekturbiblioteket (modifierat)
Fem zoner, uppdelade på fyra typer:
- Bland Bokhyllor (två olika: Böcker, och Tidskrifter)
- Studieplatser
- Disken
- Bord och Stolar (ett gäng fåtöljer och borden i mitten av rummet)
Bland Bokhyllor (Böcker)
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Bokhyllor. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar
Bland Bokhyllor (Tidskrifter)
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Bokhyllor. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar, Studieplatser
Bord och Stolar
- Stökigt (-1 på Rörlighet)
- Improviserat skydd (+1 på undvika skjutvapen, om bord välts)
- Fara (Trappa. 1T6-2 i skada om du ramlar ner)
- Angränsar till: Bokhyllor (både Böcker och Tidskrifter), Studieplatser, Disken
Disken
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Disken. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar, Studieplatser, Utgång
Studieplatser
- Stökigt (-1 på Rörlighet)
- Improviserat skydd (+1 på undvika skjutvapen, om bord välts)
- Angränsar till: Bokhyllor (Tidskrifter), Disken, Bord och Stolar.
Reflektioner
Troligtvis är 5 zoner för mycket för ett rum i spel. Förmodligen är 3 kanske en rimligare siffra för att det inte ska bli för mycket att hålla reda på, men var en kul övning för att testa modellen.
Hur lättmanövrerad är zonen?
- Belamrad (-2 på Rörelse)
- Stökig (-1 på Rörelse)
- Öppen/lättmanövrerad (+0 på Rörelse)
Vilka faror finns i zonen?
- Eld
- Vatten
- Höjd
- Vassa föremål
- Trappor
- m.m
Finns det skydd i zonen? (+1 på att ta skydd mot avståndsvapen)
- Väggar
- Lådor
- Bord att välta, m.m
Med utgångpunkt i ovanstående bestämde jag mig för att göra en något modifierad version av biblioteket jag jobbar på i dag.
Arkitekturbiblioteket (modifierat)
Fem zoner, uppdelade på fyra typer:
- Bland Bokhyllor (två olika: Böcker, och Tidskrifter)
- Studieplatser
- Disken
- Bord och Stolar (ett gäng fåtöljer och borden i mitten av rummet)
Bland Bokhyllor (Böcker)
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Bokhyllor. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar
Bland Bokhyllor (Tidskrifter)
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Bokhyllor. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar, Studieplatser
Bord och Stolar
- Stökigt (-1 på Rörlighet)
- Improviserat skydd (+1 på undvika skjutvapen, om bord välts)
- Fara (Trappa. 1T6-2 i skada om du ramlar ner)
- Angränsar till: Bokhyllor (både Böcker och Tidskrifter), Studieplatser, Disken
Disken
- Öppet (+0 på Rörlighet)
- Skydd (Disken. +1 på undvika skjutvapen)
- Angränsar till: Bord och Stolar, Studieplatser, Utgång
Studieplatser
- Stökigt (-1 på Rörlighet)
- Improviserat skydd (+1 på undvika skjutvapen, om bord välts)
- Angränsar till: Bokhyllor (Tidskrifter), Disken, Bord och Stolar.
Reflektioner
Troligtvis är 5 zoner för mycket för ett rum i spel. Förmodligen är 3 kanske en rimligare siffra för att det inte ska bli för mycket att hålla reda på, men var en kul övning för att testa modellen.