Nekromanti Skrattretande

kingsix

Veteran
Jag hittade en mycket intressant läsning som jag fann mycket roande.

[LINK]http://www.crosswinds.net/~sffs/rollspel.htm[/LINK]

Jag menar... Är vi såna? Jag känner inte någon rollspelare som är pundare... Jag tror att Karsten Falck /images/icons/clown.gif har fått en massa om bakfoten.

Johan K

Gammal & dryg
Ja, visst är det !

Har läst den här texten förut oxh jag blir fortfarande lika förundra. Precis som du så känner jag inte alls igen mig & blir nästan lite stött över de saker som står där.

Insignia

Swashbuckler
Re: Ja, visst är det !

"säkerligen använde de droger eftersom de bara verkade hänga där i butiken och prata om sina rollspel"

Det varningstecknet har jag aldrig hört talas om förut ;)

"rollspelet Kult som i sina böcker detaljerat beskriver satanistiska ritualer och hur man genomför dessa"

De som skrev Kult ljög alltså när de påstod att boken var fiktion! Det är ju fruktansvärt!
Förresten, jag kan inte minnas några detaljerade instruktioner. Vi kanske har olika versioner?

Jag kom att tänka på killen som påstod att magiska ritualer var detaljerat beskrivna i D&D, och att de fungerar.

"det är inte helt omöjligt att spelet i sig är en introduktion för en hemlig satansorder"

Förutom att spelmakarna som sagt hävdar att allting är påhittat, samt att de inte tror på något övernaturligt.

"spelen kräver deras själar i tribut"

Ojdå... /images/icons/spook.gif

Johan K

Gammal & dryg
Huga !

Om man skulle tro det här så skulle det vara kört för min del för LÄNGE sedan....../images/icons/yikes.gif
Men så är det ju nu inte, så NÅN måste ha fel, och DET är inte jag iaf...../images/icons/wink.gif

Krille

Super Moderator
SFFS är en bluff!

För ett par tre år sedan så uppstod sidan SFFS som ett skämt. Syftet var att få så jefla många träffar som möjligt utan marknadsföring, och upphovsmännen valde att göra detta genom att fejka en högerkristen fundamentalistisk församlings hemsida. De lyckades över förväntan.

Varenda år sedan dess dyker SFFS upp igen, och varenda gång går folk på samma bluff. Mängder med träffar genereras och mängder med debatt om deras fundamentalistiskt kristna budskap, detta trots att det är bluff och har varit det i tre år nu.

Rosen

Myrmidon
Re: Ja, visst är det !

De som skrev Kult ljög alltså när de påstod att boken var fiktion! Det är ju fruktansvärt!

Klart de gjorde - regelboken heter ju Lögnen, eller hur? (-:

Fö också ett bra sätt att bortförklara eventuella regeltabbar i spelet; författarna skrev inte fel - de ljög. (-:

--
Åke

Palpatine

Veteran
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Alltid lika kul att folk fortfarande går på det. Extra kul blir det om man tar sig tid att läsa vissa av texterna och tänker efter lite. Exempelvis pastorn som var tvungen att sluta med brottning på grund av sin priapism. Hmmm, undrar hur det såg ut egentligen....?/images/icons/smile.gif

Insignia

Swashbuckler
*återfår tron på mänskligheten*

Det lät som en bluff, men det sorgliga är att man aldrig kan vara säker på sådant /images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
Hmmmja..

Dags att lägga in det i FAQ:en kanske? Så att den gör skäl för sitt namn.. /images/icons/wink.gif

Gärna tillsammans med "D&D och DoD är olika spel" och "Man kan ha kul även om man inte spelar som du"

Blippe

Warrior
Jasså???

Jag tycker nästan att det är en nära på hälsosam reaktion mot de skräp****spel som finns att tillgå, eller alla de skräpfilmer, tidningar, musik, eller andra mediatyper där extremvåldet finns enbart för extremvåldets skull.

Inte för att jag tänker sluta titta på b-action, mangablod, eller lyssna på tvivelaktig musik, men i alla fall.

Sffs må vara bluff, och det är nog bäst på det sättet, ty vad skulle hända om de lyckades skrämma iväg alla vettiga blivande 'eldsjälar' som lyckas hålla spelmötena till något annat än bara killing-sprees.