Nekromanti skriv fel?

Largoi

Warrior
I dvärgar under kända dvärgar avsnittet finns det en liten konstig sak, detta har kanske redan tagits upp men den disskussionen har jag isåfall missat...
Det är så här: Irghan klan Ghor hus Vartakh har samma hus tillhörighet som Khrun klan Drezin hus Vartakh...
fråga: Är detta ett skriv fel eller kan hus sträcka sig över klan tillhörighet? ok Khrun bor i Kholon-Renk-Ghor-Drezin så det är väl på det sättet, men ändå...

Jag är gud

Emil

Hero
Det är så här: Irghan klan Ghor hus Vartakh har samma hus tillhörighet som Khrun klan Drezin hus Vartakh...
fråga: Är detta ett skriv fel eller kan hus sträcka sig över klan tillhörighet? ok Khrun bor i Kholon-Renk-Ghor-Drezin så det är väl på det sättet, men ändå...

Min gissning är att de, precis som du nämnde, tillhör samma hus och dvärgafäste, även om de inte har samma klantillhörighet. Krille är nog väldigt noga med sina snillrika släktband...

Jag är gud

Nähä! Jag förnekar dig! Utan tron finns du inte!

/Emil - Är inte "skriv fel" ett värre felskrivning än den som diskuteras...

Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.

Sir Foilan

Hero
Re: skrivfel?

"Är inte "skriv fel" ett värre felskrivning än den som diskuteras"

Buhu, :gremfrown:
En total slaktning av det svenska språket är vad det är.

Fan, särskrivningar är så fult. Det heter Hustillhörighet och klantillhörighet. Vidare så är "skriv fel" en uppmaning (imperativ) när den är särskriven.

/Sir Foilan

Largoi

Warrior
Re: skrivfel?

sen kan man ju isåfall fråga sig om du förstår eller inte? om du gör det spelar det ingen rll och då gick poängen fram så det behövs inte klagas, visst är det väl kul att kunna det svenska skrivspråket så bra som du men det är ju absolut ingen nödvändighet för att göra sig förstådd
*tycker det med särskrivningar är jobbigt när man inte fattar ett skit men när man förstår ska man inte klaga*

Jag är gud

Celofan

Veteran
Hm mm

Tja, du kan ju ha rätt.. lite jobbigt är det med fel skrivningar och sär skrivningar ibland, men jag tyck er och så att så länge som bud skapet går fram så är det väl ändå rätt okej? Dess utom finns ju "avig sidan" och den är ju ganska rolig? Sär skrivningar kan vara ganska roliga ibland och så? :o)

..jag vet..för låt, jag vaar bara tvung en :o)
*Kram*