Nekromanti Skrivbordsbakgrund [tillägg]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Usch, när jag har tråkigt så gör jag så konstiga saker. Så även idag. Jag hittade nämligen ett jätteroligt verktyg i Photoshop som jag lekt lite med och även om det inte syns så bra på just den här bilden, så har jag iaf använt den. :gremwink:

Så låt mig presentera två jättefina skrivbordsunderlägg. :gremwink:
http://www.ackerfors.se/images/bakgrund1.jpg
http://www.ackerfors.se/images/bakgrund2.jpg

Tycker ni att den är tillräckligt fin kanske redaktionen vill lägga upp den bredvid den andra bakgrundsbilden som finns här på siten. Det går bra. :gremsmile:

Och nej, jag är inte särskilt intresserad om att höra vilken usel "slogan" jag valt eller att jag är kass på Photoshop (ni får dock gärna berömma mig lite, för det kan jag behöva :gremwink: ). Jag vet redan att det är så, så snälla låt mig slippa det. Tack på förhand.

[tillägg]: Jag passade på att göra en till nu, bakgrund2, och eftersom jag är en skötsam forumit ändrade jag det här inlägget istället för att flooda ut ett nytt. :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
Re: Skrivbordsbakgrund

för ett tag så tänker jag strunta i frågan om varför det står en rulle hushållspapper vid din dator, och istället uppmärksamma er på det här:
är det bara jag som tycker att det ser ut som en enbent, enarmad robot med högklackat som bär på en ica-kasse det här?

(edit: ändrade stavfel och sakfel. jag kom precis hem från arvikafestivalen och kan inte hållas ansvarig för vad jag gör :gremsmile: )

Johan K

Gammal & dryg

Det där var ju inte illa pinkat alls ju !! Ibland är det ju tur att folk har lite trist... :gremwink:

Vad heter grunkan i photoshop som du använde ??

Troberg

Sinister eater

Snygg, men jag har två synpunkter:

1. För plottrig för att ha som bakgrundsbild. Prove med något white-wash-filter eller liknande för att ta bort de skarpa kontrasterna.
2. För liten. Jag kör 6400x1200, fördelat på fyra skärmar. Kanske inte genomsnittligt, men den borde i alla fall finnas i upp till 1600x1200.

I övrigt är det bra.

Ackerfors

Alas, your rapids!

"för ett tag så tänker jag strunta i frågan om varför det står en rulle hushållspapper vid din dator"

A man's got to do... Osv...

"är det bara jag som tycker att det ser ut som en enbent, enarmad robot med högklackat som bär på en ica-kasse det här?"

Jag förnekar allt. Roboten hamnade där av ett misstag. Det var inte mitt fel... Förlåt...
Vad det egentligen är:
[*]Benet och foten med klack är skrivar- och högtalarkablar.
[*]Huvudet är en webcam som inte funkar som den ska.
[*]Kroppen är en optisk mus som inte fungerar som den ska.
[*]Armen är mussladd.
[*]ICA-kassen är Dell-märket på musmattan jag var tvungen att byta till efter att jag spillt O'boy över hela skrivbordet för ett par dagar sedan.

Så, ja, med tanke på att varken skrivaren, webcamen eller musen fungerar som de ska så är det nog en död robot trots allt... Med en reservdelskasse.

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Snygg, men jag har två synpunkter:"

Tack, jag gör mitt bästa...

"1. För plottrig för att ha som bakgrundsbild. Prove med något white-wash-filter eller liknande för att ta bort de skarpa kontrasterna."

...Och tyvärr innefattar inte det här mitt bästa ännu. Jag håller på att lära mig Photoshop nu, och det gör att jag inte har riktig koll på sådant, men det kommer. När jag vet hur ska jag gladeligen fixa till det. :gremsmile:

"2. För liten. Jag kör 6400x1200, fördelat på fyra skärmar. Kanske inte genomsnittligt, men den borde i alla fall finnas i upp till 1600x1200."

Jupp, det kommer, om det nu visar sig att redaktionen tycker att de blir fina bland de andra bakgrunderna. Just nu är det bara för att visa upp dem, och då kändes det lite fånigt att slänga upp dem i fem olika storlekar styck, men som sagt, det kommer om intresse finns. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Usch...

...vilket trevligt initiativ. :gremsmile:

Och eftersom chrull redan snott min replik om den mystiska hushållsrullen så har jag inte så mycket att tillägga. Det ser i alla fall väldigt bra ut med tanke på att du bara pillat runt lite med Photoshop. Du har inte funderat på att fippla lite med någon t-shirtdesign?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ja, visst är det hemskt...

...Vad man kan frambringa för tankar med en hushållspapperrulle. :gremwink:

"Du har inte funderat på att fippla lite med någon t-shirtdesign?"

Nä, det har ju i och för sig inte, men jag tror det finns mycket bättre alternativ vad det gäller kunskap och idéer, så det är nog någon annans tekopp helt enkelt. Men om det är intressant så kan jag ju fortsätta posta dumma bilder jag gör när jag har tråkigt som har med sidan att göra. Är det någon som passar så är det ju bara roligt. :gremwink: