Nekromanti Skrtytråden om saker vi inte egentligen gjort

God45

#PrayersForBahakan
Jag är motherfucking vampyr prins över Kabul! Jag manövrerade fyra vampyrer med helt fel disciplinern tvärs över världen, vi besegrade were-katter, skaffade uråldrig kunskap, gjorde diplomati med ryska vampyrer och en methusala på ett berg. Och nu håller jag en världsstad i mitt järngrepp!

Vad har du lycktats göra i ett rollspel nyligen som du vill skryta om?

luddwig

Lawful evil
I helgen förintade jag en hord monster med min heliga eld och stängde sedan, tillsammans med mina kamrater, en dimensionsportal och förhindrade därmed världens undergång.

God45

#PrayersForBahakan
luddwig;n278267 said:
I helgen förintade jag en hord monster med min heliga eld och stängde sedan, tillsammans med mina kamrater, en dimensionsportal och förhindrade därmed världens undergång.
Wooo! Den heliga elden!!!

Cybot

Mest spelbar
God45;n278260 said:
Jag är motherfucking vampyr prins över Kabul! Jag manövrerade fyra vampyrer med helt fel disciplinern tvärs över världen, vi besegrade were-katter, skaffade uråldrig kunskap, gjorde diplomati med ryska vampyrer och en methusala på ett berg. Och nu håller jag en världsstad i mitt järngrepp!

Vad har du lycktats göra i ett rollspel nyligen som du vill skryta om?
Märk väl att detta inte ens har hänt in-game, det är bara Sebastians karaktär Watts som tror att han har gjort det :p
En mer rättvis beskrivning är "blundrat sig fram över världen, överlevt ett par desperata encounters med were-katter, skaffat uråldrig kunskap, gjort diplomati med ryska vampyrer som var i en riktigt dålig situation och knappt undankommit en Methuselah på ett berg. Och nu håller vi knappast en världsstad i ett järngrepp utan det är på branten av en katastrof där en Kabul är scenen för en tre-sidig maktintrig mellan camarillavampyrer, en were-tiger och en rakshasa.

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n278281 said:
Märk väl att detta inte ens har hänt in-game, det är bara Sebastians karaktär Watts som tror att han har gjort det :p
En mer rättvis beskrivning är "blundrat sig fram över världen, överlevt ett par desperata encounters med were-katter, skaffat uråldrig kunskap, gjort diplomati med ryska vampyrer som var i en riktigt dålig situation och knappt undankommit en Methuselah på ett berg. Och nu håller vi knappast en världsstad i ett järngrepp utan det är på branten av en katastrof där en Kabul är scenen för en tre-sidig maktintrig mellan camarillavampyrer, en were-tiger och en rakshasa.
Du motarbetar mig alltid Gideon! Du ser inte min vision bara! Jag hade den mest intressanta resan! Och håll dig borta från min fru!!!

Tant Ragnar

Gamle usling
Jag har byggt upp en strålande affär på att föda upp och träna sekudor. Låt vara att grunden redan var lagd med min ärvda förmögenhet, och att jag sedan slösade bort all vinst på att försöka förföra min livvakt samt att utkämpa en vendetta mot min gamle ärkefiende (som egentligen inte alls hade något otalt med mig, utav var utsatt för en komplott iscensatt av -min livvakt).

Det är svårt att hitta kompetent personal nu för tiden..

Mogger

Hipsteranka
Jag har enat Empire under min fascistiska stövel och tvingat svagare folk till Sylvania och rättvist delat upp den stulna kornboden Moot, och satt halflingbrottslingarna i läger! Jag har återerövrat Marienburg och tvingat avgudadyrkarna från Middenheim till avbön, och hängt Ar-Ulric från Sigmarkyrkan i Altdorf! Jag har enat hela kejsardömet under en rättmätig härskare och tvingat arvsfurstarna att avsäga sig sin makt, och de som har vägrat har invaderats av Rikets soldater!

Eller, det är åtminstone vad som står i mina pamfletter. Men vi har åtminstone jagat alla halflings ur Altdorf och bränt deras stadsdel! Och lite annat jävelskap...

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Jag är en mycket blygsam riddare vid kung Arthurs hov. Min anspråkslöshet är så stor att den förbjuder mig att säga något om mina dåd. Det är inte mycket att prata om i vilket fall. Jag har haft tur några gånger, kanske, som när jag helt oförtjänt dubbades som grevskapets yngste riddare någonsin (andra kan berätta om porten som måste öppnas för att inte halva grevskapets riddare skulle gå åt, och vilken väpnare som gjorde det) under slaget vid St Albans, eller mitt obetydliga bidrag i De två kungarna slag eller slakten vid Bedegraine, och den där gången då jag gav min häst till grevens ende son så att han kunde undfly en säker död och stod kvar själv och stred mot kung Idres förrädiska riddare (till fots) är inte heller något att nämna (att jag fick min hallbyggnad återuppförd efteråt var helt oförtjänt). Någon har kanske hört att jag förutom kung Pellinore är den som kommit närmast att fånga besten Glatislant, men det är blott överdrifter, även om jag hade den inom armlängds räckhåll så hade jag säkert aldrig kunna betvinga den, där en så stor kung och riddersman misslyckats så många gånger. Och visst, några saxare har kanske fallet för min klinga, men vilken riddare idag har inte fällt några saxare? Inget att prata om, det var ovanligt klena saxare i vilket fall.

Fjodor Pollett

Swordsman
Jag har gjort snöänglar tillsammans med nyfunna vänner och blivit kär. Så där riktigt jobbigt nyförälskad.

God45

#PrayersForBahakan
Arfert;n278364 said:
Jag ljög i en rättegång, så en oskyldig man blev hängd istället för mig.
Nu måste jag fråga vad du gjort för att riskera hängning :)

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Jag vann en bågskyttetävling genom att kasta pilarna med mina händer.

Arfert

Facit
God45;n278366 said:
Nu måste jag fråga vad du gjort för att riskera hängning :)
Istället för att riskera livet för några GP, i en dungeon med en massa moster så bröt jag mig in hos stadens juvelerare, skar halsen av alla i huset när de sov, snodde nycklarna till alla låsta järnkistor och plundrade hans lager. Givetvis åkte jag fast, men lyckades skylla på en medspelare som inte ägde talets gåva (en bufflig fighter med låg CHA). Han hade naturligtvis inget med rånet att göra, men hans vapen var fortfarande blodiga.