Nekromanti Skugglandet (L&H spoiler)

BraidsMamma

Veteran
Jag måste erkänna att skugglandskapitlet i L&H förvirrade mig. Vad har skugglandet egentligen med mörkret att göra och kan man få mer detaljerad info om de olika hoven i skugglandet??
Tackar för hjälpen då jag är helt ny på det här med superepiska kampanjer i Mundana.

Skugglandet och Drakarna

I den kommande boken om drakar talas det ytterligare om Skugglandet. Där ges en del idéer om vad Skugglandet skulle kunna vara. Faktum är att Skugglandet där beskrivs som en av de viktigaste orsakerna till drakarnas intresse för Mörkret...

Ljusetsriddare - som mycket snart är färdig med boken (och hade det inte varit för vissa förbaskade tentor så hade den varigt färdig för länge sedan).

Dimfrost

Special Circumstances
Av det som sägs i L&H känns det som om skugglandet bara är en allmän mundanafiering av Älvalandet så som det beskrivs i diverse myter och sagor. Jämför gärna med avsnittet om älvfolk i Västmark.

/Dimfrost

Lord Avallach

Veteran
I den lilla 'kapitelberättelsen' i början av legendariska vapen-kapeitlet i vapenmästaren hintas det om att delar av skugglandet håller på och hjälper 'Djävulsspjutet' (förmodligen Vigilah)

F