guldfink
Hero
Jag började spelleda Oraklets fyra ögon (med Svärdets sång-regler) i torsdags. @Lemur och @Vulpe : SLUTA LÄSA!
Vi hann med spelöppningen. Både Bodonius och RhabdoRana-mördaren dog och rollpersonerna ska nu ta sig till Ranz. Inför fortsättningen håller jag på att sätta de sista bitarna för Shaguls och da Kaelves skuggspelare. Det är ganska roligt, men jag skulle gärna få hjälp med kreativ input i följande frågor:
Vi hann med spelöppningen. Både Bodonius och RhabdoRana-mördaren dog och rollpersonerna ska nu ta sig till Ranz. Inför fortsättningen håller jag på att sätta de sista bitarna för Shaguls och da Kaelves skuggspelare. Det är ganska roligt, men jag skulle gärna få hjälp med kreativ input i följande frågor:
- da Kaelve vill förhöra personer som varit på Marjura om skeendena i samband med att de odöda vaknade. Han kommer komma i kontakt med vissa i Ranz, men planerar även att skicka ut spioner för att samla information. Jag har ju listan med SLPs från Svavelvinter, men vill fylla ut med ett gäng mer anonyma personer. RPna gjorde inte mer väsen av sig än att gruppens anka dödade jätten Råbald Niding när han försökte stjäla får söder om Arhem och gruppens dvärg högg nästan ihjäl Shulaban Ormtunga när han försökte ficktjuva honom. I övrigt höll sig Blatifagus i sin gruva med Cruri väcktes och intog Arhem. Ge mig ditt/dina vittnesmål tillsammans med information om vittnet.
- Jag tänkte ge båda skuggspelarna information om vilka astrologer som blivit mördade och Shagulspelaren ska även få info om vilka han identifierat men ännu inte bockat av (Peatro Petralba och det blå barnet till exempell). Jag har stämningsbilderna från Fontra Cilor och Tigôld i början Oraklets fyra ögon, hovastrologen Miraklor i Fam Kvalvi och har även låtit astromatissan Sabarga vid akademin i Maravelda bli mördad innan spelet börjar, men skulle gärna samla fler uppslag. Hur kända tänker ni förresten att de vita, röda och gröna ögonen är?