Nekromanti Skuggtronen

vandraren

Swordsman
Satt och läste lite i Altors Baksida idag och snubblade över äventyret Skuggtronen. Är det någon som har en aning om vad hela äventyrsserien skulle gå ut på? Äventyret är ju inte särskilt bra IMHO, men man kanske själv kan bygga på det som redan gjorts. Är det någon som vet vem som skrev äventyret och vad tankarna bakom alltihopa var? Det känns lite som ett taffligt försök till en episk äventyrsserie i stil med den femte konfluxen. Det antyds också att det ska ha något med den sjätte konfluxen att göra, som tydligen ska utspelas i Chronopia. Sällskapet som det talas om är lite töntigt. Om de nu var så mäktiga, varför misslyckades de gång på gång med att bli värlens härskare? Har ni några åsikter om detta äventyr eller modulen Altors baksida? Skulle vara intressant att höra om någon tänkt tanken att göra något av detta äventyr eller till och med gjort det. Själv blir jag mer och mer tveksam till äventyret ju mer jag tänker på det. Men någon kanske kan övertyga mig om att man kan få ut något vettigt av det.

Ceetan

Warrior
hmm.....sakug tror nen vet jag inte riktigt.....men deäremot partade jag föe ett tag sen om att utbygga världsboksserien genom att spåna häät på forumen (efter tips om detta). dock lades proejektet på is. Det skall på börjas när jag är klar med min golemavhandling.

Boboliwsy

Warrior
Hmm... jag gjorde nåt av det för länge länge sen. Men det var på den tiden det... saker var mycket enklare då, jag sket i allt vad trovärdighet och logik hette och gjorde några tuffa äventyr helt enkelt :gremsmile:

Hur som helst... jag kommer inte riktigt ihåg vad det hela gick ut på riktigt, men rollpersonerna drog runt till diverse ställen och "låste upp" fler helgedomar (eller vad det nu var, kommer inte ihåg så mycket :gremtongue:). De reste först norrut till snö-placet (kommer inte ihåg vad det hette, men men, står nåt om det i Altors baksida iaf) och fann en borg långt under isen, därinne stötte de på både det ena och det andra. Nästa helgedom var nog i den däringa stora djungeln öster om Chronopia. Sen bar det av till nåt annat ställe... tror det var Solnedgångens öar (heter de så?) och fann en helgedom till. Sen blev de fångade av Hängivna och satta som slavar på en galär på väg mot drakoniternas ställe. Där blev det strid och RP lyckades fly. Sista helgedomen (kan ha missat nån på vägen) var i öknen, Sabranernas land, under sanden (men så långt kom vi nog aldrig)...

Jag har för mig att RP fick ett ex. av den där Rudolfs berättelse, och det var den som de sedan följde, och hittade helgedomarna med hjälp av boken. Varför gjorde de det? Har för mig att de fick nån hint nånstans, om att den som låste upp alla helgedomarna skulle få en himskans massa power... eller nåt. Iallafall, vad de inte visste var att de hjälpte Rudolf (japp, han var "skurken"), som satt och ruvade på Skuggtronen i den sista helgedomen.. där det var tänkt att bli en riktig kalas-fight... men som sagt, så långt kom vi aldrig..

Vi spelade väl detta någon gång under högstadiet... och det var faktiskt riktigt kul på den tiden, fast vår (eller iaf min) spelstil har nog förändrats sen dess (hoppas jag), så jag är mycket tveksam till om äventyret (både det i boken, och mina egna fortsättningar) skulle hålla idag...

Well... jag vet inte om du har blivit nåt klokare, men jag har iaf gjort mitt bästa för att berätta vad jag gjorde med äventyret, men som sagt, det var länge sen, och jag minns bara bråkdelar av det.

//Boboliwsy - kanske dags att arbeta lite i Maya, har en scen som ska vara klar.. uhm.. för två veckor sen :gremshocked: