Nekromanti Skuggvärlden?

Drakvrede

Swordsman
Tjena.

Jag undrade bara om det finns någon som lagt ut information om Skuggvärlden på Internet?

Drakvrede

"Mother nature is a bitch!" - Murphys lagar

Drakvrede

Swordsman
Tja, det är ju någon form av alternativ värld... Eller någonting. Den nämns (med några få rader) bland annat i Religionmodulen. Undrade bara om någon har mer information om Skuggvärlden?

Drakvrede

Riddaren

Swashbuckler
Känner inte till någon annan värld till Eon som är officiell. Den enda alternativa världen är Skymmningshem som Krille har gjort (www.foxtail.nu). Men den är inofficiell, och nämns ingenannanstans i någon modul eller så.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Re: Skuggvärlden ska du hitta på själv!

Det är nog meningen att du ska väva massor av mäktiga kampanjer runt denna mystiska värld. Den finns i kamor och på andra gamla platser. Bara för att göra det mer mystiskt med gamla civilisationer skulle jag tro. Kanske skrivs det lite i legender och hemligheter. Du kan ta inspiration om det som skrevs i codex 8 om du vill. Jag själv tyckte att berättelsen om den jargiska legionären var skit, men om du vill använda dig av den kan du ju alltid göra det.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Krille

Super Moderator
Skugglandet

Skugglandet är inte en alternativ värld till Mundana. Det är en parallell värld, som här och var kommer såpass nära Mundana att det är möjligt att ramla från den ena till den andra. Skugglandet är hemvist åt alla möjliga konstiga oknytt - ikki-mekki, svartvargar, skuggtroll och en hel massa andra skumma varelser kommer därifrån.

Mer information kommer i Legender&Hemligheter (förstås).

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ezping Orm

Hero
Novellen..

Jag gillade novellen jättemycket! Slutet var visserligen något sämre, men den fick mig verkligen att börja längta efter Legender & Hemligheter.

Mera sånt!!!

..och vad var det för någon mystisk ormvarelse som smög omkring bland kamorianerna?

Ezping Orm

Drakvrede

Swordsman
"Skugglandet är ett annat viktigt land för tokon. Det är ett rike vid sidan av, ett rike skapat av fantasier och drömmar. Skugglandet finns på så sätt inte på riktigt, men man kan uppleva det genom att vandra dit i drömmar, mardrömmar och dagdrömmar."
(Religionmodulen, sidan 50, Den Gamla Tron: Doktrin och Budskap)

"Skugglandsvarelser har man också mycket stor respekt för och man riskerar aldrig att förolämpa sådana. Det kan allt för lätt slå tillbaka på en själv."
(Religionmodulen, sida 53, Den Gamla Tron: Heliga väsen)

Från dom här citaten känns det som det är väldigt enkelt att sluta sig till att det finns ett "skuggland". Det var därför jag undrade.

Drakvrede

Drakvrede

Swordsman
Re: Skugglandet

Okej, nu fick jag visst ett litet svar från Krille. Men det var också ungefär så mycket som jag fått ut av de olika modulerna (bortsett från att jag inte tror att det nämnts några specifika varelser i dem). Men jag undrade om det faktiskt fanns mer information än så att finna någonstans? Om det är någon som skrivit om det på nätet, eller så?

Annars får jag väll helt enkelt snällt vänta på Legender & Hemligheter.
:)

Drakvrede

Nightowl

Champion
Re: Skugglandet

Om du är sådär alldeles inihejsan självständig kan du väl sno från andra spel med liknande världar? Skugglandet verkar, konceptuellt sett, likna Fey, Faere, Älvalandet och allt vad det nu brukar kallas; Krilles eget Västmark har nog en del information om sådant, vad jag minns, och måhända det går att sno idéer från spel som Ars magica eller Pendragon. Eller Werewolf och (bär mig emot att säga det, men... urkh!) Changeling, för den delen.

I alla dessa fallen kommer det att bli något inihelvete inofficiellt, men det blir nog andras hemsidor också :).

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Helmgast
I skuggvärlden existerar endast Mållgan [nt][ot]

.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.