Nekromanti Skurk-scenario

Nässe

Myrmidon
Förutom översättningen av Himlastorm som tuggar på, så har jag även börjat skriva ett scenario som handlar om maffiosos i en Stad någonstans i världen. Det är grymt inspirerat av Polaris. Jag har lite frågor och funderingar.

Det är ett fyrmanna-spel utan SL. Det handlar om en Stad, man spelar maffia- mellangubbar, inte toppen, inte botten. 2-6 sessioner. Väljer en stad vilken som helst- där utspelar sig berättelsen. kan alltså utspela sig i Malmö, New York Peking, you name it...
Jag har några frågor som jag behöver hjälp med...

Namn- jag är usel på det.. "Maffia - staden som Gud glömde", är det bästa jag kommit på hittills. Men Maffia är ju redan ett spel...

Nycklar. Ens maffioso kommer ha två färdiga Solar-nycklar. När man bryter mot dess budord får man erfarenhet. Man kommer ha Hjärtats budord och Ormens budord. Ormens budord är vad maffian och de kriminella säger- deras regler. Hjärtats budord är reglerna som finns i att vara människa med kärlek och moral. Jag skulle behöva hjälp med vilka regler dessa ska innehålla.

Detta har jag hittills:
Ormens budord
Du skall icke

Gå emot dina överordnades order
Visa svaghet
Prata med polis eller media
Låta din familj gå före gänget

Hjärtats budord

Du skall icke

Ljuga för de du älskar eller din familj
Skada de du älskar
Skada oskyldiga
Använda mer än nödvändigt våld
Slå någon som inte skyddar sig
Stjäla från din familj eller de du älskar

Kan du komma på fler saker som en maffia inte bör göra- eller saker som kan bli problem eftersom man är en människa även om man är maffia? Eller omformuleringar...?

Ja, tänk och läs, och kom med inga eller massa tankar.. :gremsmile:

Måns Bredelius

Veteran
Black lagon - staden som gud glömde (dålig serie dock)
Agraupor - staden som gud glömde
Costa nostra - staden som gud glömde (Vad det heter påriktigt.)
Ghomorrha - Staden som gud glömde (hur boken nu stavas. Bra bok och film. hemskt.)
El bosso - staden som gud glömde

Emmm kan du utveckla nycklar för mig...

Låter intressant men jag förstår nog inte helheten.

God45

#PrayersForBahakan
Ett av Ormens budord borde vara: "Bringa bara våld, lämna bara tystnad."

En nyckel borde vara: "Skönhet är ett vapen".

En annan borde vara: "Var inte orsaken, var effekten."

EDIT: Oh, och du borde ha med "Man behåller bara sina rosor så länge bladen är fler än törnarna"