Nekromanti Skymningssagor - Back in business...

ceralion

Veteran
Goddag i stugvärmen!

Skymningssagor har uppdaterats med en ny yrkesklass och lite nyheter om vad som komma skall. Bristen på uppdateringar sedan sommaren beror helt enkelt på tidsbrist - de flesta av oss gör lumpen, andra jobbar, vissa pluggar osv. Tyvärr har vi inte kunnat prioritera rollspelandet men det ska det bli bättring på såhär under lediga dagar i juletid!

Skymningssagor hittar du på http://www.amaze.nu/dod6. Varmt välkomna!

/Spelsällskapet Skymningssagor, talan förd av Ceralion /images/icons/laugh.gif

Bergting

Warrior
Tjena!Vill bara säga att jag tycker ni har lyckats jättebra. Snyggt, rent och med högklassigt innehåll. Mycket av det ni gör håller professionell kvalitet. Hatten av med andra ord =). Ska bli spännande att se vad ni kan koka ihop under julen.Peter

ceralion

Veteran
Spelsällskapet Skymningssagor tackar ödmjukast för den kommentaren! Roligt att skapa något som folk uppskattar! :gremsmile:

Leriol

Veteran
Skönt initiativ grabbar!!
Tyvärr kunde jag inte hjälpa till men jag för vara med lite extra på nästa spelmöte, bara en sak vi måste lägga in, det är ju alla citaten som har uppkommit under våra möten.

/Leriol som numera är mästare /images/icons/king.gif

Jorge

Veteran
Hmmm när kan jag ladda ner äventyre och kommer ni uppdatera Quikfot programet?

ceralion

Veteran
Quickfot och Ögat

Goddagens!

Låt oss säga så här: Projektet Quickfot finns för tillfället endast i den form du kan ladda ned programmet från sidan. UPpdateringar beror helt och hållet på om den i vår spelgrupp som skapade programmet orkar fortsätta och uppdatera det. Varför skulle han då inte orka det? Diskussionerna med RiotMinds om copyright och annat ledde till att man tappade motivation att fortsätta. Så enkelt är det. Och de har kopieringsskydd och alla andra rättigheter på sin sida, så det är inget snack om saken. Om RM visar sin goda vilja och vi kan kompromissa lite grann så kanske, kanske dyker det upp en ny, uppdaterad version med många fler funktioner och snyggare design. Men för det behöver vi stöd:

Vi vill helt enkelt veta: Vill folk ha programmet? Behöver folk programmet?

Vad gäller äventyret, som heter "Ögat kap 1: Vandringslust", så återstår det ännu mycket att göra. Vi är väldigt osäkra på om vi kommer att hinna innan nyår, om vi säger så.

Andra planer är dock att skapa en del smått och gott kring DoD6 som kan användas av såväl spelledaren som spelaren... både nya raser och äventyrsskapande saker... den som lever får se.

Legioth

Swordsman
Quickfot

Programmet vill vi (åtminstone jag) ha, en sak som jag verkligen skulle upskatta är möjligheten att använda andra kartor än Trudvangs. Eftersom jag främst spelar DoD 4 så skulle det vara bra att kunna använda en karta som jag själv ritat och scannat in, då får man ju inte heller några problem med copyrighten.

vinterdraken

Veteran
vi vill ha Quickfot

Vi vill definitivt ha quickfot! Min nuvarande kampang i Trudvang utspelar sig till största delen i öster och stormländerna och jag har använt quickfot en hel del för att hålla reda på städer och kampangens gång. Jag skulle defenetivt srödja en ny version av quickfot, Vad jag själv främst skulle vilja se i en sådan vore nya kartor. Främst över Västmark och Sydländerna, men kanske även en större karta över hela trudvang.
MVH er vän Vinterdraken /images/icons/dragon.gif

www.angelfire.com/rpg2/vinterdraken/index.html

Hasse

Hero
Re: Quickfot och Ögat

"Vill folk ha programmet?"

Jodå, förvisso har jag inte laddat hem det ännu men jag tänker göra det när arbetet med min kampanj kommit såpass lång så att jag har användning för det. Min kampanj utspelar sig i de västra delarna av Trudvang så ett Quickfot som använder hela kartan som den som är med i JB skulle jag mer än gärna vilja ha.