Nekromanti Skype, Dungeon World one-shot kampanj?

Landrim

Warrior
One-shot kampanj, vad tusan är det? Jo, det är en kampanj fast utan direkt länkade äventyr. Jag tänker mig att hela kampanjen kommer vara mer av ett "lapptäcke" allt hänger samman i det stora hela, men varje äventyr ska vara fristående.
Spelet på tapeten är som sagt fantasyspelet Dungeon World då det dels är jäkligt roligt, och dels för att det är väldigt smidigt och passande för denna kampanjen.

Spelen kommer att äga rum på lördagar, då jag för det mesta är hemma då och har allt som oftast tid att spela då.

Både spelare som kan tänka sig spela sporadiskt och de som känner för att spela lite mer regelbundet är lika välkomna att vara med.

Om intresse finns hojta till i tråden, skicka PM eller släng iväg ett mail till: johand.nilsson88@gmail.com

God45

#PrayersForBahakan
Fan vad coolt! Men jag har inte tid ????

Är det öppet för drop in spelare som bara kan vara med en gång? För jag har en motherfucker av en Dinosarie Druid som behöver få mer bordtid! ????

God45

#PrayersForBahakan
Oh, och hur dags lördagar? Är det dagtid?

Landrim

Warrior
Jag är flexibel, tänkte att det hänger lite på hur tiden passar för spelarna som kan just den dagen. Men just lördagar är spikat som speldag

zonk

muterad
Låter askul.. men lördagar e ofta inbokade på dagen. Möjligen framåt sen-eftermiddagen. Open table hade varit gjutet!

Landrim

Warrior
zonk;n158351 said:
Låter askul.. men lördagar e ofta inbokade på dagen. Möjligen framåt sen-eftermiddagen. Open table hade varit gjutet!
Som sagt så är jag själv väldigt flexibel med tid, så jag tänkte att om större delen av gruppen säger "på lördag kan jag spela, men bara eftermiddag/kväll" då kör vi eftermiddag/kväll med dem som kan då. Och tvärtom om det skulle vara mer tryck på dagtid.
Jag tänker att det bara är dagen som är spikad och sen vilken tid som gäller hänger lite på vilka som vill och kan vara med just då.

zonk

muterad
Landrim;n158363 said:
Som sagt så är jag själv väldigt flexibel med tid, så jag tänkte att om större delen av gruppen säger "på lördag kan jag spela, men bara eftermiddag/kväll" då kör vi eftermiddag/kväll med dem som kan då. Och tvärtom om det skulle vara mer tryck på dagtid.
Jag tänker att det bara är dagen som är spikad och sen vilken tid som gäller hänger lite på vilka som vill och kan vara med just då.
Jag tror jag preliminärsäger "absolut intresserad"! Så kan vi ju ta o återkoppla när det drar ihop sig?