Nekromanti [Skype] Serenity-måndag med Feuflux

Feuflux

omjonasson.se
Det är typ ett år sedan jag började fundera på att köra en Serenity-kampanj över skype, med fristående äventyr så att det gick att köra typ drop-in. Så att man som (om man är i min livssituation) småbarnsförälder inte skulle känna press att vara med varje gång utan man var med när man kan, men att jag spelleder regelbundet. Kunde inte de som spelade Kapten och Skeppsmekaniker vara med den här gången, nehe, då får resten av besättningen ta sig an uppdraget. Vill någon hoppa in och vara med en gång, då fixar vi en passande roll och så kör vi. Casual, inga prestationskrav, inga krav på att binda upp sig för spel i ett kommande halvår, och så lite wild west in space.

Tanken är att köra ett pass måndag 17 oktober och jag har två (även om den ene inte bekräftat deltagandet) spelare, men kan tänka mig 4 (vilket nog är max spelarantal över skype). Förhoppningen är att vi tillsammans kan uppleva någonting som liknar känslan i serien.
Så har vi några intresserade?

Vad "krävs"?
* Skype (duh) och headset eller motsvarande (också duh).
* Skapa en rollperson med Serenity-verktyget på http://omjonasson.se/rollspel/ (ja du behöver "tyvärr" skapa ett konto där)
* Ha grundläggande koll på vad Serenity/Firefly är för någonting (serien ser ut att finnas på youtube nu: https://www.youtube.com/watch?v=9BTvqo3jzoc)
* Ha tid att spela rollspel mellan klockan 20 och 22 på speldagen.

Feuflux

omjonasson.se
Får inte svar från min tredje spelare nu så jag försöker med en puff av tråden (två spelare är lite klent).

Någon som är sugen på Skype och Serenity nu på måndag?

Inkognito

Swordsman
Det här låter väldigt intressant! Såg det tyvärr lite sent, men jag +1 skulle gärna haka på längre fram (kanske nästkommande måndag, 24/10, om ni spelar då och det finns utrymme)

Vi är båda väl insatta i Firefly och Serenity, film och comics. Har inte spelat Serenity RPG men jag läste det för ett par år sedan och minns regler någorlunda. Läser in oss om det blir aktuellt med spel så att ingen tid behöver ödslas på detta moment! :)

Är konceptet tänkt att vara snarlikt serien, dvs. en grupp smugglare med passagerare, och Alliansen som en nemesis?

Feuflux

omjonasson.se
Ja det blir nog inget spel med bara två spelare, så det blir kanske spel 24:e istället.

Har inte mejlat ut någon kampanj utan vill se att det alls blir spel först, men tanken är att ni utgör besättningen på ett skepp och reser runt och utför diverse mer eller mindre ljusskygga uppdrag för att hålla skeppet i trim och 'keep flying'.

Passagerare är väl upp till er när vi kommit igång och om alliansen blir en fiende är väl en tidsfråga. ?