Nekromanti Slå det här ni!

William_Besario

Warrior
Idag när vi spelade EON med den nya gruppen urartade det sig
det började med att en av RP , utan anledning, smällde på den andra en feting smäll på fejjan. Utkastaren kom och spöade ner den RP som smockat till magiker. en RP-Tirak slog till utkastaren , sedan kom en annan RP och dängde ner RPn som dängde till utkastaren. Dan därpå så vaknade Tiraken , som fått ett krossat öga och slet sig loss. RPn som spöat han förut slog till han igen så att han stöp
2 veckor efter hadde alla blivit vänner igen ( sa dom ) , då tog en tjuvaktig RP en 2l butelj Svarta draken av en halv-alkis RP. Det blev strul med stadsvakten efter att Alkis-RP sprungit ifatt Tjuv-RP och hotat honom till livet , de stod och stjålade ett långt tag , sen gav han tillbaka spriten + lite till
nåväl , sedan åkte de ut på uppdraget , ute på stäppen tog Tjuv-RP 100silver av Alkis-RP och försökte slå honom på käften , men fummlade , tog sig upp på hästen igen och drog svärdet ,. högg alkisen i benet och gjorde obefintlig skada
alkisen kapade nästan itu Tjuv-RP , Alkis RPs högra öge blev senare på natten utsticket av Tiraken med krossat öga , samma som alkisen hadde däckat tidigare.
sedan inledde gruppens schaman andestrid och dödade Alkisen

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...

Mederian

Warrior
*skrattar*

Under gårdagens spelmöte hamnade jag i lite trångmål. Min rollperson, som var tjuv och rejält duktig på både förklädnad och skådespel, var med två kompisar hos en byggnadsmästare. Spelgruppen hade fått tag i en ansenlig summa pengar och bestämt sig för att bygga ett hus. Under prisförhandligen råkade min rollperson säga något om byggnadsmästarens skägg (olyckligtvis var han dvärg) vilket resulterade i en kraftig käftsmäll i huvudet på min RP. SL slog 2 extra skador och jag dunsade i golvet - död. Så var det med det, kompisarna trodde att han bara svimmat och fortsatte förhandlingarna. De köpte till slut huset, och upptäckte till sin förvåning att jag var död.

Så kan det gå!

/Mederian
- som ogillar dvärgar ännu mer efter gårdagens spelmöte

Greymourn

Swordsman
I den arla urtid...

Närmare bestämt vårt första Eon äventyr slutade med att två Rp´n korsfästes av den övriga gruppen och sedan ritual mördades med den enes avbrutna kraggsvärd...

Så det så...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon... Jagus Grisodleriaeus et pridus...

Sabelkatten

Swordsman
Förra gången vi spelade Eon teens.

Vi (spelarna) har följt efter en soldarnsk riddare som vi misstänker är Daak-troende ut på den Ashariska stäppen. Efter många om och men lyckas vi bekräfta att han faktiskt är Daakist och bestämmer oss för att ta honom tillfånga.

Och där börjar cirkusen. Alla personer är till häst men bara två RP och riddaren har något vettigt i rida, de andra har knappt en chans att stanna kvar i sadeln om de försöker slåss. Alla är dessutom trötta vilket ger ytterligare någon tärning på det mesta. Och så har riddaren rustning och vi har inte direkt några jättevapen.

Det hela slutar med att riddaren rider iväg med några smärre skråmor och vi stapplar tillbaka till byn. I mitt fall med en otrolig massa utmattning och en quadosh mindre efter att ha sumpat fyra bitar kaos...

Slutsats: Bakhåll är mycket bättre när man kan vänta på fienden!

/Henrik

WolmerX

Warrior
Vi har en spelare i vår grupp som slår det mesta
Det här är bara ett urval av alla knasigheter han hittat på (eller råkat ut för).
Först så skulle han på egen hand anfalla tre vakter. Började med att skjuta en pil i marken, fortsatte med att kasta en kastkniv i marken för att till sist bli nedslagen av vakterna.
Mad samma rollperson köpte han ett kraggsvärd för 16000 för att han skulle sälja det vidare.

Nu med en annan rollperson så skulle han sno en bok från en trollkarl. Trollkarlen svarade med att tända eld på hans byxbak. För att släcka elden använde han böcker till ett värde på 10000. Efter en kort batalj med trollkarlen åkte han ut från tornet trollkarlen bodde i och bröt benet. Han svimmade an. trollkarlen tog hans lyfalisvärd och serineáe båge som kompensation. Rollpersonen svor att hämnas när hans ben läkt. Sen red han och en annan mot camard. När de kom till jarla så hade de fyra(enligt kartan) vägar att välja mellan. Istället för att fråga om vägen väljer de att resa åt norr(!). I ödemarken norr om jarla stupade den rollpersonen.

/WolmerX -inte speciellt pedagogisk