Nekromanti Slå ihop Eon och Neotech

Andy

Vila i frid
Jag kom på, när jag postade ett annat inlägg på rollspelsforumet, att Eon och Neotech har två separata forum. Varför har dom det? Kolla på Drömsmedjan och Sagagames som har ett forum där alla deras spel får samsas.

Jag tycker att det ska finnas ett forum som heter Neogames där alla företagets produkter får diskuteras.

Det måste vara någon rättvisa! Eller?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det handlar inte bara om huruvida spelen kommer från samma förlag eller ej. Det är även en fråga om hur mycket trafik de olika forumen genererar.

Kaleidoskop-forumet t.ex. har inte så många inlägg/vecka att det känns motiverat med separata forum för deras olika spel. (Dessutom skulle det bli väääldigt många forum på det viset.)

Andy

Vila i frid
Så det är en kombination av att spelföretaget inte får ha ett eget forum och att det generera en viss mängd trafik.

Då är jag med (men jag gillart inte :gremwink: ).

Dimfrost

Special Circumstances
Bra fråga. Neotech känns knappast tillräckligt aktivt för att vara ett eget forum egentligen. Fan vet varför jag inte åtminstone snackade med Neogames om saken när jag omorganiserade forumstrukturen i höstas. Jag antar att de gärna vill ha kvar separata forum, och vi bemödar oss om att stå på god fot med de speltillverkare som valt att förlägga sina officiella forum hit, men man kunde ju alltid gjort ett försök i alla fall.

Sedan, när det gäller Kaleidoskop vill vi definitivt inte ha separata forum. Att ha ett forum är en stor poäng med hela Kaleidoskop, eftersom ett forum drar mycket mer trafik än flera separata. Korsbefruktning är positivt.

/Dimfrost