Nekromanti Slöhet

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
För många besökaare till serverns kapacitet? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

EchonCique

Hero
Inte den blekaste.

Däremot misstänker jag att det har att göra med mysql. När forumet är riktigt sirapsslött är det frågorna som tar 99% av tiden att rendera sidan, dvs få svaren från mysql.

Hartland

Warrior
Re: Inte den blekaste.

botten på sidan said:
Generated in 778.088 seconds in which 776.573 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled in php.ini
< sverker olofson > Är det så här det ska vara? Va? Är det så? < /sverker olofson >

Ajja ville bara ge ett exempel.

/Hartland - har egentligen inte tid att vänta på inläggen att komma fram från sina hål

Big Marco

Läskig

Jag kan bara säga att den längsta väntetiden nu på kvällen (vid ca 22:40) var elva minuter för att lista Eon-forumets innehåll...

Jag tycker det luktar databaslåsningar eller trasiga index...

Big Marco

Läskig

Jag tyckte min var slö med:

Generated in 457.922 seconds in which 457.167 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled in php.ini

Honken

Hero

Jooo... Rollspel.nu är toksegt kvällstid!!!

/Honken

Dimfrost

Special Circumstances

Jag vinner! När jag skulle ladda kontrollpanelen igår fick jag "Generated in 2179.399 seconds in which 2178.484 seconds were spent on a total of 115 queries." Bara typ 35 minuter. :gremlaugh:

/Dimfrost

Rickard

Urverk speldesign
Kontrollpanelen är fusk

Klart att det tar fett längre tid att ladda kontrollpanelen. :gremsmile: Det är ju mer information där.

"Generated in 778.088 seconds in which 776.573 seconds were spent on a total of 13 queries."

"Generated in 2179.399 seconds in which 2178.484 seconds were spent on a total of 115 queries"
Det är ju... *härmar Vanheden* ...60 sekunder per query mot dina 19 sekunder per query.

/Han stoppar ner miniräknaren och rätar snärtigt ut sina kostymärmar

Gastono

Hero
Gastono pekar elakt på den ansvariga! [vem?]

Nu får ju detta fixas, det är ju löjligt faktiskt :gremtongue:
Tänk alla nya medlemmar som vi möjligen går miste om för att sajten är så seg.
Skärpning på någon lämplig person!

Gardener

Champion
Information

Vi är medvetna om problemet och undersöker orsaken till problemet och kommer förhoppningsvis kunna åtgärda det så att servern är tillbaka till sin normala slöhet.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Information

Trevligt att höra! Det är alltid kul att få reda på att något görs, även om man väl alltid får anta att det jobbas för fulla muggar bakom kulisserna. :gremlaugh:

/Dimfrost

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Lyx!

Generated in 2564.272 seconds in which 2562.345 seconds were spent on a total of 22 queries.

Och när vi kom hem piskade pappa oss till sömns med sitt bälte! :gremwink:

/tobias

Gardener

Champion
Ytterligare information

Problemet har lokaliserats och en tillfällig lösning finns tillgänglig, tyvärr kräver det handpåläggning på servern varje gång problemet uppstår igen. För en mer permanent lösning krävs mer tekniskt kunnande, alternativ mer tid, än jag har för tillfället, så tyvärr måste vi vänta tills en uppgradering av den strulande programvaran blir tillgänglig.

Jag hoppas ni har överseende med problemen tills vidare och ni som vet hur ni gör, kontakta mig gärna när problemet uppstår igen.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ytterligare information

En sak känns ju bra i allt det här & det är iaf att ni vet vad problemet är.. Vilket alltid är något. :gremcrazy:

Jag hoppas ni har överseende med problemen tills vidare
Inga problem, för min del iaf...

Gastono

Hero

Jag hoppas ni har överseende med problemen tills vidare och ni som vet hur ni gör, kontakta mig gärna när problemet uppstår igen.
Njea, det är svårt att säga utan information :gremlaugh:

Vad är det för programvara som krånglar och hur krånglar det?

Rickard

Urverk speldesign

av Gardener och Gastono said:

Njea, det är svårt att säga utan information

Vad är det för programvara som krånglar och hur krånglar det?
Tog ett litet tag att förstå vad han menade för mig också, men han menar nog att de som vet hur man tar kontakt med honom kan göra det nästa gång problemet uppstår. Inte att man ska kontakta och säga vad som är fel och hur man kan göra för att fixa det.

/Han som gör många inlägg på kort tid (men inte lika många på kort tid som förr i tiden - läs "bombmatta")