Nekromanti Slött?

Johan K

Gammal & dryg
Om jag får gissa...

Om jag får göra en gissning så är det kanske servern eller nått sådan som inte riktigt vill vara med. Det har väll hänt vid några tillfällen förut, om jag intemissminner mig helt.

Big Marco

Läskig
Re: Snabbt!

Något så inihelvete rent ut sagt - jag har aldrig upplevt wrnu så här snabbt!

Vad gjorde du? Hade alla index gått åt helvete eller? Vill du smeka våra databaser på jobbet också? ,-)

Johan K

Gammal & dryg
Wow !!

Vad har du gett wrnu ???? :gremconfused:
Har aldrig sett det så snabbt som det är nu !!!

Gardener

Champion

Måste varit något sånt. Borde sätta upp ett cronjob så att det fixas automatiskt lite då och då, det tar sån tid att köra dock så det är ingen hit att köra det varje natt. En gång i veckan borde dock inte vara så dumt. Ska försöka fixa det nån dag när jag känner att jag orkar.

Sodivra

Champion
The fast and the few

Men nu är det ju rekordlågt antal besökare på forumet, så det kan ju vara det också.

Big Marco

Läskig
Re: The fast and the few

Njae, jag tror mer på att databasindexen var paj. Det var precis sådan slöhet som infann sig.

Sodivra

Champion
Re: The fast and the few

Scheezus kabeezus, det var ett snabbt svar. Bara att vänja sig nu, antar jag. :gremsmile:

Nå, med "också" så menade jag alltså att det kunde vara en bidragande orsak, snarare än en anledning.

Troberg

Sinister eater

Måste varit något sånt. Borde sätta upp ett cronjob så att det fixas automatiskt lite då och då, det tar sån tid att köra dock så det är ingen hit att köra det varje natt. En gång i veckan borde dock inte vara så dumt. Ska försöka fixa det nån dag när jag känner att jag orkar.
Kunde varit värre. En av mina servrar får varannan månad eller så för sig att det är en bra ide att köra igång 2000 instanser av webservern. Eftersom jag inte har så mycket minne så går det lite långsammare då... Det värsta är att jag kan inte fatta varför den gör så!?!?!

Krille

Super Moderator
Det var roligt så länge det varade

<blockquote><font class="small">Citat Krilles försök att gå in på rollspelsforumet:</font><hr />
Generated in 723.757 seconds in which 722.684 seconds were spent on a total of 20 queries. Zlib compression disabled.[/quote]

Och jag har fortfarande inte fått läsa Snigels inlägg om svärdsknappar - efter ca 2.30 ger servern upp.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Slumpmässig sida

Sidan har varit ganska slumpmässig för mig de senaste dagarna. Ibland är den så snabb att den är färdigladdad nästan innan jag hunnit klicka på det jag vill titta på. Ibland kan den stå och ladda i flera minuter innan något händer. Ibland får jag bara en skärm fylld med sql-felmeddelanden.

/tobias

Honken

Hero
Jag har upplevt wrnu väldigt slött idag. Är det så att serverparken börjar vara för gammal? Till och med Lunarstorm är snabbare...

/Honken