Nekromanti SL Finnes

Cucumber

Veteran
Känner att jag behöver öva upp mina färdigheter som spelledare och letar spelare/grupper att göra detta tillsammans med.

Har spelat i ca 8 år och är för tillfället mest inriktad på att spela friform och crossover spelvärldar. Detta är dock inte ett måste utan kan till stor del bestämmas tillsammans spelarna.

Är främst intresserade av erfarna och driftiga spelare (Gillar handlingskraftiga karaktärer eftersom det gör mitt jobb lättare :gremcrazy:). Om ni är intresserade hör av er! :gremsmile:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
...Vad kör du för spel?

Är det möjligen CoC så är jag inte ointresserad! Har tröttnat på att bara spelleda..*S*

Cucumber

Veteran
Tja har iofs, min 5:th ED, regelbokliggandes lite övergivet bredvid At the mountains of Madness kampanj modulen. Samt att jag är ett stort fan av Lovecraft så övertala mig till att spela CoC, lär ju inte vara så svårt :gremwink:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Spelare finnes...

Spelleda, hoppas jag..? *S*

Spelare har jag gott om. Alltför gott..*suck* Jag är uppe i ungefär tolv spelare (fler, om jag skulle känna mig exceptionellt masochistisk!) uppdelat i två kampanjer.

Mitt problem är som sagt var att i princip ingen kör CoC så att JAG kan spela också! :gremgrin:

Har du fler intresserade spelare på gång för en CoC-kampanj tror du? 5:th edition duger väl bra, men har du verkligen bara "Beyond the mountains of madness"? Iofs är den lång nog, men det är ju lite synd att veta vad man spelar..*S*

Bunny

Crazy like a fool
Jeezez, den onördiga delen av mig kommer nog ångra att jag skriver det här, överdrivet mycket fritid har jag ju inte...

Jag har varit intresserad av att spela skräckrollspel en längre tid nu, så är det CoC du ska spelleda, räkna in mig som intresserad.

Cucumber

Veteran
Re: Spelare finnes...

Ah, så du har redan läst den?

Har the dreaming stone också men tänkte nog försöka mig på ett eget alster.

Arbetar på att rekrytera spelare, har en väldigt stor pool att ta ifrån jag också, men försöker begränsa mig till spelare som jag faktiskt tror kommer att ha tid att undvara. (Har erfarenheter av spel som till stor del fallit isär p.g.a. att det sällan funnits tillfälle för gruppen att spela)

Tyvärr så kan jag inte logga in på detta forum från min hemdator av någon anledning (problem med kakorna verkar det som :gremcrazy:) således föreslår ajg att vi fortsätter detta via mail så jag kan vara lite snabbare i mina svar. Min adress är: the_killer_cucumber@yahoo.se

Cucumber

Veteran
Hm, behöver lediga spelare... det är för stor chans att det inte blir något spel av annars. Tror du att du kan få tid en dag i veckan?

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Re: Spelare finnes...

Ah, så du har redan läst den?

Nej, faktiskt inte, men jag HAR den..*S* Har du planer på att införa den så LOVAR jag att inte läsa igenom den heller!

:gremgrin:

Har the dreaming stone också men tänkte nog försöka mig på ett eget alster.

Dreaming stone har jag däremot inte, men du ska inte NÄMNA vad du har, hörrö! :gremsmile: Gör du egna alster blir jag imponerad, jag har själv bara en övergripande konspirationsidé; har bara gjort ett enda scenario..

Hmm, satte jag inte upp min mailadress på presentationen..?
Den är annars:

Li_nocha@lichlord.org

Även jag har problem med diverse cookies på det här forumet kan jag tala om, you're not alone..*S*

Diarmuid

Veteran
Hej,

Tänkte chansa lite även om det inte var ett pinfärskt inlägg.

Jag är intresserad av att börja spela igen, har inte spelat aktivt på länge dock.
Är själv mest inställt på friform, om det sen är horror eller fantasy gör mig inte så mycket, tycker om båda.