Nekromanti SL-skärmar och tabeller

Shaggy

Swordsman
Jag tänkte att det nog är dags att fixa ett D&D-innanmäte till mappen jag använder som SL-skärm nu. Så, frågan är: Vilka tabeller/annat vill man ha med? PH "8-2: Actions in Combat" känns given, men i övrigt lyckas jag inte komma på något alls. Förslag?

Är det någon som har den "riktiga" SL-skärmen till D&D3? Vad finns med i den?

Shaggy

Swordsman
Tack för tipset, men det hjälper mig ju inte direkt att välja ut lämpliga tabeller för att göra en egen version.

Pom

Swashbuckler
Jag tänkte att det nog är dags att fixa ett D&D-innanmäte till mappen jag använder som SL-skärm nu. Så, frågan är: Vilka tabeller/annat vill man ha med? PH "8-2: Actions in Combat" känns given, men i övrigt lyckas jag inte komma på något alls. Förslag?
Den skärm jag gjorde till gamla 2nd ed växte till ett häfte, men jag vill ändå föreslå följande PHB-prylar:

- Skill DC: Jag skulle nog ha med DC för ett antal vanliga manövrar; helt enkelt gå igenom de olika skillsens tabeller och stryka det som aldrig används och förkorta kriteriebeskrivningarna för varje DC.

- Movement: Tabellerna 9-3, 9-5, 9-6. Även här med de strykningar, sammanslagningar och förkortningar som är möjliga.

- Exploration: Tabellerna 9-7 och 9-12. 9-8 till 9-11 är också nyttiga, men jag har förvånansvärt sällan behövt använda dem, och vid platsbrist skulle jag dumpa dem.

Shaggy

Swordsman
Tack. Jo, väl valda delar av kapitel 4, 8 och 9 i PH känns lämpligt. Följande är tydligen informationen som finns med i 3.5-skärmen:

AC Modifiers (PHB page 151)
Skills (PHB 61-68)
Climb DCs (PHB 69)
Concentration DCs (PHB 69-70)
Diplomacy DCs (PHB 72-73)
Balance DCs (PHB 67)
Bluff DCs (PHB 67-69)
Disable Device DCs (PHB 72-73)
Use Rope (PHB 86)
Attack Roll Modifiers (PHB 151)
Disguise DCs (PHB 72-73)
Turning Undead (PHB 159)
Perform (PHB 79)
Ride (PHB 80)
Search (PHB 81)
Spot (PHB 83)
Swim (PHB 84)
Escape Artist (PHB 73)
Handle Animal (PHB 74)
Heal (PHB 75-76)
Jump (PHB 77)
Listen (PHB 78)
Move Silently (PHB 79)
Sense Motive (PHB 81)
Sleight of Hand (PHB 82)
Spellcraft (PHB 82)
Listen DCs to hear Invisible Creatures (DMG 295)
Use Magic Device (PHB 85)
Actions (PHB 133-160)
Survival (PHB 83)
Tumble (PHB 84)

Staffan

Myrmidon
Jag har iofs inte satt ihop dem till en SL-skärm, men lösa blad däremot. Den medföljande filen har en massa referensblad som jag har modifierat upp till D&D3.5 från liknande saker till 3.0 jag hittade på nätet. De innehåller en del saker som kanske inte är värt att ha på en skärm (formler/level t ex), och en del saker som är husregler eller annars modifierat (Mindscapes-reglerna för psionics), men det kan ju vara en utgångspunkt i alla fall.

Annars, om man är intresserad av en kommersiell SL-skärm så kommer väl Kalamar-skärmen i 3.5-version snart.

Edit: Jag glömde ju lägga till filen...