Nekromanti SL-skärmen

Sårias

Veteran
Ja så var den inköpt och provspelad för första gången. Och här kommer domslutet....*tystnad*....Den är JÄTTEBRA! den har nästan allt jag önskade mig och lite till. Några små klagomål är dock på sin plats...den är lite tunn i pappen. Men det skall nog gå att leva med om man tar hand om den. Sedan så varför är inte avståndsvapnen och sköldarna med på den när närstridsvapnen är den...konstigt tycker jag. Mina fiender är oftast beväpnade med avståndsvapen då magiker har en tendens att slå ut närstridsgubbar innan dom ens hinner fram. men I övrigt är den underbar KÖP DEN! jag tröttnade ganska fort när jag fick sitta och slå i boken varenda strid för att hitta fummel och perfekt tabellerna.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Mitt utlåtande

Pappen:
Jo den är lite tunn men med varsamma händer så ska det nog gå bra. Sedan så kan det iofs vara lite charmigt när det är lite smått sliten... bara den är hel så.

Tabellerna:
Dom flesta verkar vara med men jag håller med om att det hade varit bra om avståndsvapnen hade varit med också.
Jag har dock inte riktigt fattat varför det ska vara tabeller på utsidan skärmen. Iaf inte vapen tabeller och pris-grejjer. ÄP-nivåer och så är väl okej men annars så vill jag inte att mina spelare ska veta om jag lurar dom på pengar eller inte. Jaja, det är väl inet hela världen.

Annars så är den snygg och man får planera sin ondska i fred. Den höjer stämningen och det är gott! Jag är nöjd med min.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Krille

Super Moderator
Re: Mitt utlåtande

"Iaf inte vapen tabeller och pris-grejjer. ÄP-nivåer och så är väl okej men annars så vill jag inte att mina spelare ska veta om jag lurar dom på pengar eller inte."

Tja, jag har inget emot att spelarna får svart på vitt att vapen X gör mer ont än vapen Y, och med tanke på att rollpersonerna är uppvuxna i världen så borde de i alla fall ha ett hum om vad saker och ting kostar.

Jag menar, är du helt okunnig om vad en bussbiljett, en Big Mac-meny eller ett par märkesjeans kostar? Trodde väl inte det. Inte heller rollpersonerna är okunniga om vad saker och ting kostar i Trudvang.

Dessutom kan du fortfarande lura spelarna:

"Femton silvermynt för den här? Den ska ju kosta högst fem!"
"Självklart! Den är ju tillverkad av Vadhannu Hette, den store mästersmeden i Långtbortistan. Femton silver är i själva verket för billigt för ett sådant mästerhantverk. Jag borde ta tjugo, men bara för dig..."

För övrigt: köpslå mera! Det finns inga prislappar och inga Konsum att ha prislappar i.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Du har så rätt!

Jo det är klart att dom har et humm om hur mycket saker och ting kostar. Det är bara det att det dom har lättare för att se på HUR mycket jag lurar dom på. Om jag nu lurar dom vill säga.
Det känns lättar om jag (SL) säger ett typ-värde på vad dom tror saker kostar. Dessutom så är det ju jag som använder vapentabellerna mest.

Men lura dom det ska jag. Det är ju en av dom roligare sakerna man kan göra som SL. Köpslå och Bluff. Så ska dom tas... Ohh va härligt.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

hernod

Veteran
Jag hoppas att den är väldigt bra.
Jag kommer att använda den för att spela, så jag hoppas att den är bra. Finns det inga fummel och träfftabeller, det var ju dåligt, men annars sa du att den var bra. Då får jag se vad jag tycker om den.

Hernod

Sårias

Veteran
Re: Jodå!

japp det var det jag menade.

Sårias Halvalv:

Sårias

Veteran

Håller med där också men man kanske kan tejpa över priserna eller något. Å andra sidan har mina spelare en tendens att lära sig saker och ting utantill. Så förr eller senare kommer dom veta alla priser iallafall åtminstånde på sina favvo vapen. Jag är inte mycket bättre själv.

Sårias Halvalv:

Foggmock

Myrmidon

Det går faktiskt att ändra priserna... ifall spelarna hävdar att ' det står 275 sm i boken!' kan du låta handelsmannen helt enkelt ogilla någon i sällskapet eller ogilla personens ras och höja priset för det... påpeka även att priserna är olika i olika delar av världen...alla priser i boken är ungefärliuga och bara menade som riktvärden... jag tex låter de alltid betal asmycket för rustningar och säger att de tar X antal dagar eller veckor att tillverka.... får de att tänka två gånger på att köpa den fetaste rustningen..

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Sårias

Veteran
Re: No no no!

mycket riktigt vad tänkte jag på. Hmmm man får väll helt enkelt ta och straffa spelare såom tjuvkikar på SL-skärmen.
SÄNK FYS MED 5 PERMANENT

Sårias Halvalv:

jonix

Warrior
Trevligt! +OT

Ser där vad trevligt.

Jag undrar ifall om det är någon som har så lite att göra så att han/hon har gjort sig ett renodlat "DoD6 skrivbordschema" (heter det så) ??
Jag sitter och mixtrar lite med "miljön" gran... men gillar inte den ljusgröna färgen som finns på bla startmenyn.
Skulle vara lite kul att ha tex en liten bild på Blodughadda istället för timglaset osv osv. Ni förstår säkert.
/images/icons/smile.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134