Nekromanti SL

Aralion

Veteran
Vad behöver en SL?? (egentligen)

Jag tycker att alla i våran spelgrupp ska prova på å vara SL men är det någon vet några grundpelare=)

En är väl en viss gnutta ledarskap och då tänker flera av mina spelare... "där föll jag bort"

Men det ska väl inte behöva vara så... borde inte alla som är bra spelare kunna bli en bra SL om de tar allt lugnt och så vidare??

Med vänliga hälsningar //Aralion Yani sìol Néayana t'un Léarama t'an Elasaid t'an Alean t'an Shoni

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Engagemang

Jag anser att en bra SL är engagerad. Det bli inte alls lika kul om SL bara sitter på sin tron och väntar på att få slå ihjäl sina spelare så han kan få spela sedan. Näe, en SL bör vara motiverad och vilja spelleda. Det blir nästan automatiskt ett flyt då.

Men visst alla kan väl spelleda skulle jag tro, det gäller bara att vilja.

Jag kan ju också passa på att påpeka att diskussionen kanske skulle ha gjort sig bättre på "Rollspel"-forumet. Men i så fall kan ju någon moderator flytta tråden.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Johan K

Gammal & dryg
B. la det här.. (enligt mig..)

Jag tycker att en bra SL bör ha det här i bagaget:

* BRA kunskap om reglerna
* Bra förbredd inför kvällens spel & äventyr
* Kunna improvisera ifall vi spelare för för oss nått....
* Fantasi..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Aralion

Veteran
Re: Engagemang

Tack för ditt svar:)

Jag skulle vilja tillägga följande:

Jag är inte änns inne på rollspels-forumet av tidsbrist och att mitt intresse bara innefattar eon och jag tycker absulut inte denna tråd ska flyttas någonstanns...
Man kan väl diskutera SL-roller på Eon-forumet också??

Med vänliga hälsningar //Aralion Yani sìol Néayana t'un Léarama t'an Elasaid t'an Alean t'an Shoni

Bäver

Veteran
Jag vet inte om det står i vanliga Eon men jag är säker på att det står i Eon II.
Där står det att en "spelledare skall inte vara en motståndare till spelarna utan en hjälp"....värt att fundera på.....Jag tycker det är en av grundförutsättningarna för en bra Sl.

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

Aralion

Veteran
Jepps det håller jag med om [NT]

NT