Nekromanti SL...

Akutabi Gamma

Veteran
Fråga: Vad gör ma ifall man inte tycker att SLn (kan man skriva så?) är bra? Det blir liksom lite trist att spela. Blir liksom lite "mmm", "precis", "ojdå...". Kul? Nej. Kan inte säga att han är dålig, för då slår han mig. Hundra meter större en jag... /images/icons/crazy.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Spelled själv då. /images/icons/smile.gif

Seriöst, kräv inte av någon annan det du inte själv kan prestera.
Och om du nu klarar av det bättre än vad han gör, så ta hans roll.

/Naug, faktiskt seriös

Baron Marak

Swordsman
Vad som man kan göra för att höja stämningen är genom att själv bidra med såväl gott rollspelande som att hjälpa till med städning och dylikt.
Dessutom så är det bra att ta initiativ och själv som spelare beskriva en plats eller en person. Viktigare folk har ju SL nedskrivna så övrigt folk fyller man på eftersom.
Och två eller fler hjärnor tänker bättre än en eller färre /images/icons/smile.gif

Uppmuntra och ge förslag på förbättringar. SL är som grisar. "Glada grisar är goda grisar". Alltså om har är på gott humör så smittar det av sig och kreativiteten kommer krypande.

samiis

Warrior
Säg åt honom på ett sätt så att det inte märks att du inte gillar han, om du är lite rädd för hans raka höger eller nåt, att du vill testa att vara SL själv nån gång, eller att han kan testa att förklara saker lite roligare och mystiskare...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Och två eller fler hjärnor tänker bättre än en eller färre /images/icons/smile.gif"

Ju fler kockar desto sämre soppa /images/icons/wink.gif.

Baron Marak

Swordsman
"Ju fler kockar desto sämre soppa /images/icons/wink.gif"

Ju fler desto fortare får du mat. Allt är gott då man är hungrig (vissa restriktioner finns) /images/icons/smile.gif

Säg till honom att du vill testa att vara SL en gång. Det är faktiskt inte så lätt som man tror. Första gången jag var SL så mumlade jag nog mest och tyckte att det var generande (vilket jag absolut inte känner igen mig i, jag säger alltid vad jag tycker etc). Annars så är det bara att förbättra genom att fylla på utöver det SL säger.

Mvh Victor Palm

I'll be back