Nekromanti Slaget om Vidonia

Rosen

Myrmidon
Upptäckte häromdagen att det tydligen finns ett online-PBM vid namn 'The Battle of Vidonia' ("A world with unusual races and dueling mages where anything is possible"). (-:
Eventuellt är det nedlagt numera, man kan hitta hänvisningar till det på nätet, och diskussioner med folk som spelat det, men dess hemsida verkar ha blivit en reklam-länksajt.

--
Åke, som såg skylten "Varning: Takras" på gatan igår, och tyckte att det lät som en SLP från Gondica.
Takras tem-Vikrat är en riktig storskurk; se upp för honom.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ett märkligt sammanträffande.

Jag skapade namnet "Vidonia" för trettio år sedan, när jag som tonåring handskrev en oavslutad äventyrsroman som utspelade sig i det fiktiva landet Zaragonien. Vidonia var ett av grannländerna. Kartan finns kvar någonstans hemma, kanske också några av anteckningsböckerna med romanen.

BTW, döm om min förvåning när en amerikansk kvinna vid namn Gondica för några år sedan skickade ett e-brev till mig och undrade vad mitt Gondica. var för något. Det visade sig att Gondika/Gondica är ett autentiskt, om än sällsynt, nederländskt kvinnonamn (antagligen en diminutivform av Gund, dvs svenska Gun).