jag har tänkt "översätta" slaget vi Vo Mimbre (för er som inte har läst eddings så var det ett ganska stort slag utanför en stad...det beskrivs i sagan om belgarath, rivas ättling) i varije fall har jag bestämt mig att den agrakiska armén får bli tiraker (möjligtvis alierade med vättar efter som den ska baestå av 4 folkslag) asturierna får bli thismalver (dom har överlägsna långbågar liksom asturiena hade) chrekerna får bli kraggisar med jag har inte bestämt vad rivanerna, ulgoerna, mimbraterna, tonederna algariena eller dresnierna ska vara för raser än .... jag vet att mimbratenas riddara kommer bli ungefär 10,000 (vilket antagligen ....eller förhoppnings vis om man vill se det så, kommer vara en av de mindre trupperna i armen) och att tolnedrerna ska vara 75 legioner (vilket jag inte har en aning om hur många det är)....dom andra får jag väll improvisera storleken på ..... jag får antagligen att ha med en gud i slaget ....
några förslag ???
jag hadde natuligt vis tänkt utspela det i en ganska avlägsen tid (dock med dom folkslag som finns nu) så det ska inte på verka rollspelandet i övrigt
/images/icons/kiss.gif
några förslag ???
jag hadde natuligt vis tänkt utspela det i en ganska avlägsen tid (dock med dom folkslag som finns nu) så det ska inte på verka rollspelandet i övrigt
/images/icons/kiss.gif