Nekromanti Slagsmål - DoD6

Renfield

Swordsman
Tänkte bara uppmärksamma er på det system jag använder för slagsmål.

Betänk följande:
Med fyra attacker kan en person hinna med fyra attacker med en tvåhandsyxa, men på samma tid hinner man med två attacker med knytnävarna, oavsett yrkesnivå, SK eller FV. Det är fullkomligt ologiskt.

Jag gör därför som följer:
Attackerna man har samt deras FV är lika med ens SK, alltså likadant som för vapen. Därav blir Slagsmål en färdighet enligt samma system som Närstridsvapen och liknande. FVt höjs sedan genom att man köper stridskonster, där dock Slag och Spark är gratis, och själva FVt är irrelevant för huruvida attackerna lyckas eller ej. Stridskonsterna har jag bara anpassat från tidigare utgåvaor, samt gjort ett par egna.

Salandras

Veteran
Tack. Jag har länge funderat på ett vettingt sätt att göra det du har gjort och nu har du gjort det år mig.. tack så mycket.

jonix

Warrior
väpnad vs oväpnad

Jag tror det ligger lite i det att man försöker visa att man inte har mycket att komma med ifall om man är obeväpnad och möter en beväpnad... faktiskt ingeting alls om man tittar i verkligheten.

Jag tycker och tolkar antal max anfall och pareringar som ett mått på skickligheten, inte ett värde på snabbheten. Inte hugger man "snabbare" när man blir bättre utan snarare så att man blir skickligare på att utnyttja vapnet och motståndaren.

Färdigheten obeväpnad strid och Stridskapacitet är inte riktigt samma sak, och kan därför inte jämföras.