Nekromanti Slash your ass

Nalle med AK4

Swordsman
Jag funderar lite på ett Teen Slashing-rollspel.
För de som inte vet (vilka då?) så är teen slashing en viss typ av skräckfilmer. Exempel är Scream, Terror på Elm Street och Jag vet vad du gjorde förra sommaren (den suuuuuuger/images/icons/scream.gif). Typiska regler är alltid: Mördaren är en ful man, oftast med en mask eller luva eller hatt eller något som täcker ansiktet. Han går runt och mördar vackra amerikanska ungdomar på high school. De som stryker med oftast är vackra, populära cheerleaders och skolans foot-/baseball-stjärnor. Oftast är det en av de impopulära nördarna som klarar sig. Typiska scener är: Brajarparty. Killen och tjejen hånglar. Killen hör ett konstigt ljud. Han går iväg och kollar. Strax därefter hörst ett skrik och killen är borta.
Tjejen blir rädd och springer in i det Hemsökta Huset, istället för att stanna inomhus och ringa polisen. Tjejen blir såklart slaktad av mördaren. Nörden som tror att nånting är på tok
(och därför blir hånad av de populära) klarar sig på slutet.
Jag har tänkt att köra med "överlevnadsvärde".
T.ex. cheerleadern har 15% chans att överleva, men nörden har 75% chans. Mördaren har 75% chans att klara alla mord, utom nörden, för där har han bara 5%/images/icons/wink.gif
Ja ja, jag förstår att ni tycker "då kommer ju alla bara att vilja spela nördar", men det är mer meningen som lite skoj, inte så allvarligt. Kanske den här tråden hade passat bättre på Rollspelsmakande, men, det är ju skräck....jaja.
Åsikter?
Nalle

tdh

Swordsman
eller...

...bara ta ett lämpligt, snabbt och najsigt rollspelssystem och börja röja?

JohanB_UBBT

Veteran
eller...

Så kan du kolla in det underbara spelet "It Came From The Late, Late, Late Show" som är ett jätte bra spel om man vill rollspela i den sköna världen av b-filmer med en lite komisk touch.

Jocke

Man med skägg
eller...

Så kan du ko0lla in det första rollspelet jag skrev (eller snarare det kn du inte för det fins inte online) som inte bara har en skräckfilms tabell (som återfans i Konventstripp som såldes på LinCon här om sistens) utan även har arketyper, överlevnadsprocent ett enkelt och smidigt regelsystem, massmördare, mardrömsmonster och zombies i massor.

men efter som spelet hätte Zombie! och nån annan jeppe också tryckte ur sig ett spel med samma namn utblev webrealesen (eller så var jag för slö för att fixa allt mins inte..)