Det beror väl lite på hur stort färdighetssystem du har i spelet i övrigt. Personen kan antagligen laga mat och tala sitt modersmål, men om man ser till ett spel med liknande uppsättning av färdigheter som Drakar och Demoner borde Mekanik och Elektronik (och Konstruktion samt Reparation, om dessa inte är inbakade i dessa två) vara deras främsta yrkesfärdigheter. Som vanlig knegare utan fackliga möjligheter händer det inte mycket annat än att man dyker upp på jobbet tidigt på morgonen, jobbar, utspisas (?), jobbar, slutar och åker hem (?). Vad man sysslar med på fritiden beror antagligen på om man har familj eller inte, var man bor, vad som finns i närheten, vänner och grannar, intressen och hur lång tid man kan spendera i hemmet - arbets- och restider alltså. Någon valfri färdighet kan kanske passa, men bör snarare väljas från ett par alternativ (vattenscooter eller lagkunskap passar helt enkelt inte, såvida karaktären inte jobbade med det tidigare...) Antagligen är dessa människor djupt missnöjda med sin situation och att man organiserar sig i en underjordisk motståndsrörelse är väl inte otänkbart. Här får man kanske träning i vapen, informationsinsamlande, sprängmedel, sabotage, ryktesspridande, ideologisk utbildning etc.