WhitePaladin
Veteran
Jag har funderat på att införa regler för slitstyrka på olika material i mina regler (fantasy med mycket detaljer), t.ex. på metaller och tyger.
Reglerna ska spegla att man bara kan laga en rustning ett visst antal gånger, hur tiden sliter på tyger och liknande och hur lilla material far när man bankar på dom med vapen.
Jag kom att tänka på det när jag spelade ett DoD-äventyr nyligen, då INGEN utom jag i spelargruppen tänkte på att köpa nya kläder eller ens laga dom efter en strid där många vassa saker gjorde sitt bästa för att leka med våra rollpersoners inre kropssdelar...
Är det att ta i för mycket realism, att införa dylika regler, eller vad tycker ni?
Reglerna ska spegla att man bara kan laga en rustning ett visst antal gånger, hur tiden sliter på tyger och liknande och hur lilla material far när man bankar på dom med vapen.
Jag kom att tänka på det när jag spelade ett DoD-äventyr nyligen, då INGEN utom jag i spelargruppen tänkte på att köpa nya kläder eller ens laga dom efter en strid där många vassa saker gjorde sitt bästa för att leka med våra rollpersoners inre kropssdelar...
Är det att ta i för mycket realism, att införa dylika regler, eller vad tycker ni?