Eva Florén
Swashbuckler
ok ni tar inlägget om kvinnans myndighet i Soldarn på allvar... men jag undrar fortfarande om vilka som arbetar på ett slott i soldarn. Det känns oerhört fånigt att fundera ut vad en sheriff skulle kunna vara för person i Soldarn? eller för all del funktion? Marskalk, vem är han och vad gör han och finns han i Soldarn? Vad heter stallmäster igentligen? Vem är det som basar över de som städar och donar i slottet? Är det en han eller hon? Vem basar över kokerskan eller är det igentligen en kock? Vem fixar att slottets herre har kläder till hands? Finns en page? Är pagen en nobel ung man eller bara vem som helst?
Hundra simon hundra undringar som skulle underlättas med ett par fåniga titlar.... det blir liksom lite mer levande än att säga "tjänarinnan gör si och den tjänarinnan gör så"... är det bara jag som känner så?
Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
Hundra simon hundra undringar som skulle underlättas med ett par fåniga titlar.... det blir liksom lite mer levande än att säga "tjänarinnan gör si och den tjänarinnan gör så"... är det bara jag som känner så?
Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast