Nekromanti SLPs efterlyses

NoSSE

Veteran
När kommer Neogames att producera den stora boken om SLPer i Mundana. Det skulle vara trevligt om vi fick lite mer information om de viktigaste perssonerna i varje land och exakt vad de är ute efter. Med starka motivationer på folk i maktpositioner skulle det vara hur lätt som helst att sätta ihop äventyr baserade på vad de vill uppnå. Det skulle verkligen gör skapandet av politiska intriger klart lättare. Nån mer som skulle vilja se detta?

//David

Happypuppie

Veteran
En mycket bra (f)råga!

Jag tycker att det borde finnas en bok om hur människorna är i Mundana... Precis som Nosse, vad som driver dom,vad dom ALLT ...
Vad jag har hört är jarla en sådan bok...

[color:red] SVAR [color:black]

Lucky up

Ögat

Hero
Re: En mycket bra (f)råga!

Jag tycker att det borde finnas en bok om hur människorna är i Mundana... Precis som Nosse, vad som driver dom,vad dom ALLT
Människor i Mundana är som människor är mest, en är glad en annan ledsen osv. Det som driver dem är även det samma krafter som driver dig och mig. Kulturella särdrag finns i respektive landsmodul.

Vad jag har hört är jarla en sådan bok...
Till viss del, på samma vis som A&S, Consaber, M&M, DSS, AFF osv. (även om just jarla är lite mer sådan då den innehåller ett äventyr).

// Olav

Helmgast
Jag är inte säker på vem som skrev det, men jag har läst på forumet att NeoGames planerar att ge ut en modul kallad "Kampanjboken" eller nåt. Men den kommer nog 2003 eller ännu längre fram.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har själv arbetat en hel del att konstruera medlemmarna i två av Legio Colonans magikerhus, Cuvri'an och Coluimn, i samband med en abnormt lång kampanj (som vi hållit på med i år nu) som kretsar primärt kring det förstnämnda huset. Karaktärerna från Cuvri'an finns inlagda på Boningen (www.hobbyspel.com/boningen), även om jag har lite mer material till dem (spelvärden, om än något off date, och hemligheter tex) liggandes på hårddisken...kan ju skicka det till dig, om du vill. Huset Coluimns medlemmar arbetar jag och Lycan på för fullt, och lär lägga upp det nånstans på internet när det är klart- Boningen, helst.

- Ymir, tycker nästan det roligaste som finns med rollspel är att konstruera karaktärer.

Ska man inte få hitta på något själv nu också? Om alla viktiga personer i mundana skrevs om så skulle man ju inte kunna hitta på några personer själv. Vad är det roliga i det?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

WHaLe

Hero
Om alla viktiga personer i mundana skrevs om så skulle man ju inte kunna hitta på några personer själv. Vad är det roliga i det?

Jag skulle nog snarare vilja formulera det så här:
Om alla viktiga personer i mundana beskrevs av Neogames så skulle man inte BEHÖVS hitta på något själv, men man har friheten att ändra på ALLT..

WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>