Nekromanti Slukade monstret Stockholm?

Nightowl

Champion
Skamlöst stulet från en tråd på rpgnet: Kulturministern dyker upp och ger dig en check på vilken summa du än önskar för att göra vilken film du vill, med ett enda villkor: Stockholm blir utplånat i filmen.

Vad resten av din film går ut på bryr jag mig inte om (min ska bli en allgorisk biografi över Johan Rising där alla spelas av muppar), men hur utplånar du Stockholm?

Erik

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Alla stockholmare förvandlas till papper, som viks till origamifåglar som flyger iväg. Stockholm självt öppnar en gigantisk käft och börjar försöka sluka resten av landet, men råkar ut för baksug och sugs in i sig självt. Alltihop är handtecknat i skissartad stil där linjerna liksom darrar och nästan vill ut genom skärmen. Alltihop till någon lämplig Träd, Gräs och Stenar-låt.

Eller, om man skulle göra något mindre konstigt, så skulle jag vilja göra en dystopisk actionrulle a' "Excape from LA/New York" med Persbrandt som en svensk Snake Plissken. Året är 2012, och resten av Sverige har insett att Stockholm egentligen bara suger åt sig resurser utan att ge så mycket tillbaks. Man har beslutat att resa en enorm mur kring staden, för att göra nåtslags poäng till innevånarna om att de inte är självförsörjande, att de är beroende av resten av landet för sin livsstil. Stockholm har numera samma halvödsliga efterkatastrofenkänsla som LA och New York har i respektive filmer, och Persbrandt skickas in i stan för att förhindra att en galning spränger hela stället med en atombomb som av någon anledning fanns där. Det skulle nämligen slå ut större delen av södra Sverige också, se - inte bara S-holm. S-holm skiter väl folk i, liksom. FIlmen kulminerar i en cool scen där Persbrandt står framför statsministern, som dragit sig tillbaks till övre Norrland i händelse av att Persbrandt skulle misslyckas, och säger "Skyll dig själv, bänghjärna" och trycker på knappen som förintar södra Sverige.

Nightowl

Champion
Förutom valet av Persbrandt, som jag hatar med kraften hos tusen exploderande solar, så får din Flykten från Tjockhult två millioner Nightowl-poäng.

Erik

krank

Förutom valet av Persbrandt, som jag hatar med kraften hos tusen exploderande solar, så får din Flykten från Tjockhult två millioner Nightowl-poäng.
Kom gärna med förslag på ersättare.

Övrig rollbesättning inkluderar nog Peter Stormare som den tokige galningen, och Fredrik Reinfeldt som sig själv. Det är en dystopi enligt Krank vi snackar här, och då har Imperiet vunnit valet igen. Tuva Nyvotny får spela bruden som hjälten nästan får till det med i början, innan hon blir skjuten (vi ska vara true to format här, och använda samma mall som gällde för de två amerikanska filmerna). Inte för att jag vill skjuta Tuva, utan mest för att jag vill ha med henne i filmen.

Ulfgeir

Swashbuckler
Things go boom...

En viss maktgalen före detta statsminister, inser att livet som bonnläpp inte längre passar honom. Han vill åter ha makt, och han är beredd att göra vad som helst för det. Så han lejer utländska legosoldater och genomför en blodig statskupp där regeringen och merparten av kungahuset fängslas (endast kronprinsessan klarar sig då hon är iväg på FN-uppdrag).

Kuppmakaren utnämner sig själv till president på livstid, och inför drakoniska lagar som begränsar yttrande och mötesfrihet. Tidningar beläggs med censur.

Mobilisering sker av Sveriges numera väldigt nerbantade militär som försöker återta staden, under ledning av kronprinsessan. Den ny diktatorn använder sig av brända jordens taktik och detonerar en kärnladdning i mitten av Stockholm när militären äntligen lyckas besegra hans inhyrda legosoldater.

/Ulfgeir

solvebring

Superhero
Klassisk zombie-rulle!

Någon sprider ut ett crazy-motherfucker virus i riksdagshuset.
Alla politiker dör, men återuppväcks samma natt som zombies med bubblande äcklig hud och lättavfallande kroppsdelar. Så börjar ju de skapa ett jävla zombie-kaos i huvudstaden, och de som de inte käkar upp totalt, utan bara nafsar lite på, de blir också zombies!!! :gremgrin:

Det slutar med en äcklig mörk, jävligt farlig zombie-ruin, det blir allt vad som blir kvar av huvudstaden... Eller så kan man slänga in att militären (fast mycket jävla mer aliengalna amerikanska militärer än irl i Sverige) ser till att spränga hela Sthlm med världens mest kabooooom:ande bomb för att utplåna alla zombies, vilket i slutet självklart är varenda invånare typ. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Herr Nils och Vulf börjar bråka på en forumsöl. Den resulterande striden jämnar Stockholm med marken.

Krille

Super Moderator
Trippel Stockholmsapokalysm!

Filmens öppningsscen: KTH använder en gosig partikelaccelerator för något experiment, och råkar öppna en portal till en annan dimension. Portalen expanderar explosivt och kör över Stockholm, och in genom portalen väller en utomjordisk armé som börjar ta över Sverige och Jorden.

Ståryn börjar på allvar strax därefter när utomjordingarna har ockuperat större delen av Europa och håller på att tugga på Ryssland. Den handlar om en klase motståndskämpar i det ockuperade Sverige som kommer fram till att enda sättet att stoppa dem är att stänga portalen. De har förstås problem inbördes eftersom de inte drar jämt och en av dem är "besatt" av utomjordingarna utan att de andra vet det. Men så småningom lyckas man ändå avslöja vem som är den riktiga förrädaren, istället för den man trodde det var.

Med rysk hjälp (amerikanerna har isolerat sig på andra sidan pölen, och rysk militär hårdvara är coolare) lyckas de så småningom ta sig in i portalens centrum och smälla av en atombomb där som får portalen att implodera. Allt som blir kvar av Stockholm är en halvsfärisk grop där det forsar in vatten från Östersjön.

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Trippel Stockholmsapokalysm!

Låter defintivt som en film värd att se. Hur hade du tänkt att "besattheten" skul funka? Små parasiter på ryggen enligt film med Donald Sutherland, eller klassisk hjärntvätt?

Krille

Super Moderator
Re: Trippel Stockholmsapokalysm!

Hur hade du tänkt att "besattheten" skul funka? Små parasiter på ryggen enligt film med Donald Sutherland, eller klassisk hjärntvätt?
Parasiter i hjärnan är roligare, inte så uppenbart, men fortfarande möjligt att avslöja om man letar efter sår och ärr på rätt ställe - förutsatt att man känner till det, vill säga. Hjärntvätt är inte fullt lika skoj i och med att det är svårare att visa på bild, och parasiter på ryggen är lite uppenbart.

Johan K

Gammal & dryg
Well, eftersom jag gillar saker som smäller så hade jag använde en ämlans massa dynamit & andra allsköns saker. Det skulle vara en kaskada av explotioner !
Det hade varit kul !

/ Johan K, som är trött som en utter

w176

Förlorad dotter
Poltergeists

Ett par barn börjar leka med svart magi, leken eskalerar och barnen själva blir allt grymmare i sina lekar. De besvärjer fram andar som gör deras göromål. Först är det harmlöst som att låsa in läraren på toaletten med andarnas hjälp. Det är inte bara låset som bort i baklås utan själva dörren hålls på plats orubblig och de måste slå upp den med en yxa.

Sedan går saker över till att hämnas på de som förtjänar det till att hälla kokande vatten över mamma när hon förtjänar det, låta folk drunkna i dushen och stänga in hela stadsdelar i sitt hem på samma sätt som de gjorde med läraren. De får byggnader att rasera, kväver tusentals genom att ta bort luften tills dess att stockholm är en övergiven ruin, så när som på barn och de som inte lyckades komma undan barnens välde.

Feliath

Swashbuckler
Först skallar jag ihjäl kulturministern, för sådana borde inte finnas och de borde framförallt inte dela ut några jävla pengar till konstnärer som inte kan bära sig på egen hand. Men om det inte är ett giltigt svar:

I öppningsscenen exploderar Stockholm och en bild på kratern glider över till monokrom, varpå en utzoomning visar att det är en bild i en tidning med rubriken »STOCKHOLM DESTROYED«, i händerna på huvudpersonen som befinner sig någonstans intressant. Där fortgår handlingen, och Stockholm nämns inte igen.

Nähä, inte det heller? Fine, fine. Jävla gnälliga...
En svensk version av Akira, då. Efter kriget råkade FOA i ett experiment involverande ESP inympa ohyggliga psykiska krafter i en straffånge, en man som ble vett levande vapen, vilket i och för sig var syftet för att kunna hålla ryssen stången, men han blev för kraftfull, och därtill hade hans redan förut labila psyke nu drivits över vanvettets gräns. Man försökte förstås helt enkelt ta död på honom, men det gick inte: han kunde numera plocka ihop sin sargade kropp igen, hans verkliga jag var ett spöke, kroppen blott ett skal och ett verktyg. Till slut fann man på en lösning, nämligen nedfrysning av kroppen medan själen ännu var häktad vid den. Det gick vägen, men FOA hade inte resurser att varken hålla honom kvar vid Frescati eller tysta ned saken hur länge som helst. Raskt skövlades Klarakvarteren under förevändning att en nydaning var nödvändig, och ett djupförvar anlades för hans frusna kvarlevor. Mitt i ett komplex av hemliga kulvertar under Sergels Torg vilar han nu, LABAN — spöket.

Ja, och sedan börjar det dyka upp hattifnattar på plattan och i slussen och så, och huvudpersonen är ett miffo med radioparabol på huvet och sedan vaknar LABAN, då, och så går Stockholm schlorofoom. Det ska väl inte vara så jävla svårt? Läs Akira, ungjävel.

/Feliath — Inte komplext

krank

Först skallar jag ihjäl kulturministern, för sådana borde inte finnas och de borde framförallt inte dela ut några jävla pengar till konstnärer som inte kan bära sig på egen hand.
Då får du ta dig förbi mig först...

//Krank, som inte är så svår att ta sig förbi - men hoppas att det funkar ändå.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag skulle vilja ha en riktig Exaltedfight, där byggnader utplånas med ett svärdshugg, broar faller sönder och kvarter jämnas med marken. I slutet blir någon av kombatanterna spetsad på en lämplig fallande kyrkspira, typ Riddarholmskyrkan, som ju i praktiken är en stor spjutspets. För att avrunda allt åkallas väldiga vattenelementarer, vilka strömmar över staden för att slutligt utplåna den.

Tell

Hero
Re: Slukade monstret Stockholm? (OT)

Ingen fara. Jag kommer att hålla fast (ner) dig. Allt för den ädla sakens skull!

Åt helvite med såssesvinen (även de som sitter i rosenbad nu)! :gremgrin: