Nekromanti Slump-möten

2097

deleta mitt konto tack
zonk;n231419 said:
OT men jag tror det är enklare att svara på och diskutera saker där de skrivs istället för att leka musikaliska stolarna med olika trådar. Jag orkar i varje fall inte hålla på med det.
Ja precis! Nu har "allt" flyttats till hypermedialiseringstråden och det var inte meningen att den skulle handla om dödsfarans vara eller icke vara, utan "påtaglighetens" vara eller icke vara och då kan det precis lika gärna handla om lösandet av en brottsgåta eller en konspiration.

Jag spottar ur mig ca 7 trådar om dagen av en anledning och det är för att det är olika idéer. Menar inget illa ceruleanfive för jag förstår att det är för att du bryr dig & för att du vill samla dina tankar på ett sätt som kanske är lite tvärs mot mina spretiga grenar eftersom vi har lite olika bakgrund och prioriteringar. Undrar lite hur vi ska lösa det. & Jag förstår också att det är frustrerande med att jag verkar "ändra mig" så mkt men det är inte heller meningen, jag var bara otydlig med var det var jag ville, zonk formulerade det bättre. Samtidigt som det, som sagt, är orättvist mot dig och din rollspelsfilosofi.

zonk

muterad
Huvudsaken är att vi har några diskussioner med sprutt i, där det diskuteras saker om rollspel som folk verkligen bryr sig om!

ceruleanfive

Bläckfisk
Inga konstigheter alls, jag är färsk här och uppskattar bara att bli tillrättavisad. Kände i det här fallet att jag höll på att skriva samma sak i tre-fyra olika trådar och att det som bäst bara var aningen OT. Men jag ser helt klart fördelen med att inte vara alltför pedantisk på den fronten.

Gällande dödlighet så är inte tärningsslag slumpmoment inte det enda som ger mig engagemang i karaktärens välbefinnande. Det finns många andra saker som får mig att vägs mina val, stressar mig och får saker att kännas "på riktigt".

Att sabba en i övrigt intressant story med att en avgörande karaktär misslyckas med sitt pareringsslag i en ointressant diskussion är ett värre brott mot det som ger mening till mitt spelande.

Men det handlar ju som sagt om spelstil och preferenser. Det viktiga är nog att spelare och SL är överens om premisserna. Segt att skapa genomtänkta karaktärer som bara dör på måfå, trist att karaktärsspela med kanonmat.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
CapnZapp;n231358 said:
Jovisst men inte som grund för spelet.

*Egentligen* är ju goblinvält bara ett slöseri med tid *om* du inte använder striden för badassbekräftelse (eller story eller världsbyggeri etc).

Så när du väl fått ditt badasseri bekräftat kan vi ju göra någonting intressant. Det kan vara att samtala med folk på värdshuset eller slåss mot monster, men blir det monsterfajt uppskattar jag om det finns något syfte mer än att bara spendera tid och att se om jag får någon rispa eller behöver dricka en potion efteråt.

Det får gärna blir lite utmaning, spänning och så, om det nu står fajt på programmet.
Vaddå "inte som grund för spelet"? Vi snackar slumpmöten här. Jag skulle vara mycket uttråkad om slumpmöten, välbalanserade eller ej,
låg till grund för spelet.