tänkte att det skulle vara kul att höra från er, ni eminenta eonspelare, hur ni gör när ni någon gång skapar en rp, eller när era spelare gör det. slår ni fram alla resultat (tänkte snarast på familjetabellen, ålder, kroppsbyggnad, huvudtabellen, familjeförsörjningen) eller väljer ni alla, eller kombinerar ni rent utav dess båda tekniker? jag tänker lite på beskrivningen av skapandet av cerec tzorcelan, som finns neogames hemsida, där alla slag blir så "perfekta" (jag menar vad skulle hänt om baron cerc tzorcelan skulle fått nackdelen albino, eller ett värde på 8 i sty, han skulle inte vara så förbannat tuff då, eller hur!). i verkligheten får man aldrig så "passande" slag. bl.a. när han får adelsdamen som kontakt och som visar sig vara hans "älsklinsvän" och sedan slår han fram hennes karaktärsdrag som verkligen blir perfekta (högt i lojalitet, heder och amor, lågt i aggression). chansen att få fram en sådan här fulländad rp är ytterst liten.
det jag undrar då, eller rättare sagt går och spekulerar över i min ensamhet, är vad är mest "rätt", att helt och hållet slumpmässigt generera fram en rp, eller bestämma allt, en blandning ter sig iaf som mest "fel". detta till trots har de flesta av mina rp:er skapats genom just en blandning. men eftersom jag är lite deterministiskt lagd tror jag någonstans att den perfekte rp:n går att få fram bara genom slag, och i så fall, är varje tärningsresultat determinerat...?
detta var lite funderingar från min sida. är jag onormal som tänker i dessa banor, eller?
det jag undrar då, eller rättare sagt går och spekulerar över i min ensamhet, är vad är mest "rätt", att helt och hållet slumpmässigt generera fram en rp, eller bestämma allt, en blandning ter sig iaf som mest "fel". detta till trots har de flesta av mina rp:er skapats genom just en blandning. men eftersom jag är lite deterministiskt lagd tror jag någonstans att den perfekte rp:n går att få fram bara genom slag, och i så fall, är varje tärningsresultat determinerat...?
detta var lite funderingar från min sida. är jag onormal som tänker i dessa banor, eller?