Slumphändelser i postapkalypsens Nagasaki

luddwig

Lawful evil
För att bidra till den sociala distanseringen kör min spelgrupp för tillfället Rad-Hack via Discord. Situationen är den att en brokig skara individer, rollfigurerna inräknade, bor på ett rostigt lastfartyg som ligger ankrat utanför Nagasaki. Ett typiskt spelmöte handlar om att bege sig in bland stadsruinerna på jakt efter resurser av något slag. Mat, vatten, bränsle, användbart skrot och så vidare. Ruinerna är dock en farlig plats, fyllda med... Ja, vad är dom fyllda med egentligen? Jag har påbörjat en lista med d20 slumphändelser i ruinerna och tar tacksamt emot fler möjliga händelser.

Om du inte har koll på reglerna i Rad-Hack så låt dig inte avskräckas. Jag kan med lätthet fylla på med speldata. Spelvärlden då? Ptja, vi befinner oss två generationer efter det tredje världskriget. Den sargade jorden befolkas av förvridna människor, muterade djur, intelligenta växter och rostiga robotar. Världen är färgsprakande, farlig och redo att utforskas av de modiga eller dåraktiga.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
1. En klan med kannibalsumobrottare. Alltid hungriga.
2. En flock med plutoniumspöken från 1945. Förbittrade.
3. En liga med muterade rått-yakuzas. Väldigt territoriella.
4. Godzilla, har en dålig dag på jobbet.
5. En dunge muterade körsbärsträd. Sega i roten.
6. En reklamrobot från före katastrofen. Påstridig, lever i förnekelse.
7. Ett gäng ronins med plasmakatanas. Vill bara prata om katanas. Hatar Lindybeige.
8. Nudelmonstret. Letar efter den lilla påsen med räksmak.
9. Tre polisrobotar. De vet att de snart har löst fallet, om de bara kunde minas vilket. Mycket artiga, mycket våldsamma.
10. En skara människor. Tror att de är onis. Bakfulla, dålig munhygien.

zonk

muterad
Stjäl hejvilt från Mutant år Noll?

Annars...

11. 3T6 sjuka pilgrimer som letar efter något de sett på ett vykort och där ska frälsningen finnas! De smittar / är radioaktiva / etc.
12. 2T6 söndermuterade saker som nog varit nån slags hundar tidigare. De kommer ihåg människor som nån slags vänligt men gör ingen glad och är väldigt hungriga och efterhängsna och dregliga.
13. 1T6 karnivora växter som sjunger en hypnotisk sång för att locka till sig offer. De får dock inte in mycket mer än en fot eller en hand i munnen och tar evigheter på sig att smälta maten, och slutar sjunga efter 1T3 timmar. Ett otrevligt uppvaknande.
14. En svärm psioniska mygg vars surr ger yrsel och tillfällig semi-blindhet. De bits inte men älskar CO2 och är väldigt efterhängsna.

luddwig

Lawful evil
zonk;n346779 said:
Stjäl hejvilt från Mutant år Noll?
Det har jag gjort, men jag tyckte att folket här på forumet kunde få bidra med sin kreativitet också. :)

Gamiel

Myrmidon
1T6 robotar programmerad att agera som om de vore samurajer (de är ifrån ett nöjesfält som föreställde en romantisk version av Samuraj Japan); 50% chans att deras programmering har skadats och de har inga problem att skada och döda folk.

1T6 muterade katter i jungfru-utstyrslar (deras bas e ett gammalt 'maid-cafe' o har tillgång till massa "maid-manga"). Kommer ta väldigt illa upp om någon fäller negativa kommentarer angående deras kläder - d.v.s. attackera och äta RP:na

Nero

Warrior
Hej! Här har jag kanske en del att bidra med. Spellede just en postapokalyptisk kampanj i Noir (i korthet utspelade det sig i resterna av ett rike som det onda Imperiet tillintetgjort, mycket Stalker-inspiration). Tabellen var på detta vis (1t20):
1. Anomali (övernaturlig fälla, med kraftfulla artefakter i närheten)
2-6. Fiende
7. Död skog
8. Massgrav/rester från massaker
9. Ruinen i sjön
10. Kropp från död soldat
11. Matkällare
12. Utbränd skåpbil
13. Sönderskjuten flyktingkonvoj. Vid inspektion tyder det mesta på att det attackerats av stridsflyg.
14. Övergivet skogvaktartorn
15. Legosoldat/bandit som vill köpa/sälja, framförallt artefakter
16-17. Husruin
18-20. Andra överlevare (fredliga)

Fiender (t20)
1. Befläckad (kraftfulla zombies/spöken)
2. Kommisarie från säkerhetstjänsten med poliseskort
3. Krypskytt
4. Motorcykelpatrull (soldater)
6. Inorganism (t.ex. svarta skuggor som rör sig ormlikt och som vid närkontakt ger frostskador)
7-10. Grupp soldater
11-15. Erfarna fientliga överlevare
16-20. Oerfarna fientliga överlevare

Har även listor med förslag på anomalier, befläckade och inorganismer men det kanske passar mindre bra in i din kampanj. Lycka till, avundas dina spelare!