luddwig
Lawful evil
För att bidra till den sociala distanseringen kör min spelgrupp för tillfället Rad-Hack via Discord. Situationen är den att en brokig skara individer, rollfigurerna inräknade, bor på ett rostigt lastfartyg som ligger ankrat utanför Nagasaki. Ett typiskt spelmöte handlar om att bege sig in bland stadsruinerna på jakt efter resurser av något slag. Mat, vatten, bränsle, användbart skrot och så vidare. Ruinerna är dock en farlig plats, fyllda med... Ja, vad är dom fyllda med egentligen? Jag har påbörjat en lista med d20 slumphändelser i ruinerna och tar tacksamt emot fler möjliga händelser.
Om du inte har koll på reglerna i Rad-Hack så låt dig inte avskräckas. Jag kan med lätthet fylla på med speldata. Spelvärlden då? Ptja, vi befinner oss två generationer efter det tredje världskriget. Den sargade jorden befolkas av förvridna människor, muterade djur, intelligenta växter och rostiga robotar. Världen är färgsprakande, farlig och redo att utforskas av de modiga eller dåraktiga.
Om du inte har koll på reglerna i Rad-Hack så låt dig inte avskräckas. Jag kan med lätthet fylla på med speldata. Spelvärlden då? Ptja, vi befinner oss två generationer efter det tredje världskriget. Den sargade jorden befolkas av förvridna människor, muterade djur, intelligenta växter och rostiga robotar. Världen är färgsprakande, farlig och redo att utforskas av de modiga eller dåraktiga.