Nekromanti Slumpmötestabell till Eon - Den största som finns!

Eagle

Swordsman
Hej!

Vad säger ni om att vi slår våra kloka huvuden ihop och utformar en slumpmötestabell till Mundana som är totalt överlägsen allt som tidigare gjorts? Det som kanske är mer intressant än slumpmötet i sig själv, är vilken situation som uppstår av mötet. Ofta har personer/djur/monster ett syfte med varför de är där de är. Min förhoppning är att en sådan tabell kan underlätta när man kör improviserade äventyr.

De kategorier som är relevanta är följande:
1. Djur/Monster
2. Personer
3. Speciella egenheter hos personer/djur/monster
4. Vad gör personerna/djur/monster
5. Varför befinner sig personer/djur/monster där
6. Områdesspecifika möten och situationer
7. Vilken utmaning/fara/möjlighet är förenat med mötet

De geografiska områdena är följande:
1. Skog
2. Djungel
3. Berg
4. Öken
5. Slätt
6. Träsk
7. Arktiskt
8. Stad
9. Hav

Hur gör vi detta på bästa sätt, några förslag? Word, Excel? Vem gör vad? Hur ska det samordnas på bästa sätt? Vad gör man för avgränsningar? Kom med feedback någon!

Sauron90

Veteran
låter bra jag gillar sådana tabeler har gjort en själv till ett av mina äventyr mystiriet vid vedhuggningslägret

MongoMan

Swordsman
Men om du har någon sorts fantasi så kan du väl hitta på?
Herregud, man kan väl inte behöva tabeller för allt?
Det känns bara dumt om tre magistuderande i Thalamur stöter på en Wyrd mitt i en stad.
Slumpmoment är spännande, men tenderar att skapa lite väl osannorlika resultat.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Slumpmötestabell till Eon - Den största som fi

Det enda rätta stället att göra det på är en Wiki. Gör den på exempelvis Neowikin eller min wiki.

/RD

lijat

Swordsman
Re: Slumpmötestabell till Eon - Den största som fi

Använd gärna neowikin den är så lite använd att en skulle behöva lite mer matterial

Craygh

Swordsman
Men kom igen, var inte så negativ. en sådan tabell skulle kunna vara väldigt rolig, åtminstone att göra. vore skitkul om man kunde få se vad andra rollspelare kommer med för förslag och så vidare. dessutom kan tabeller vara jätteanvändbara om man inte själv kan improvisera hur som helst på stående fot.

Dessutom har man mer tid att tänka igenom förslag och så till en tabell än till ett slumpmässigt möte som ska trollas fram på tio minuter eller mindre.