Dygn 3, dagbok från vildmarken
Jag är nu officiellt inne på dygn 3 utan livsgivande cigarettrök. Jag passerade 48-timmarsgränsen för en halvtimme sen MEN VEM HÅLLER KOLL PÅ SÅNT!? HAHA HAHAHA!
Nikotinsvettningarna har slutat. Ja, de där illaluktande giftsvettningarna de lugnt upplyste mig om var straffet för åtskilliga års missbruk när jag frågade på apoteket. Dessutom är deras informationsfolder skriven av någon uttråkad kvinna i klimakteriet som tänker mer på sex än vad jag gör. Stackars kvinna. Någon borde presentera oss...
I vilket fall så har allting tappat sin smak, vilket gör det ganska egalt att min sambo hellre vill kyssa mig eftersom jag ändå inte känner smaken av honom. Han har lovat att om jag pallar en månad helt utan cigaretter så ska han bjuda mig på en navelpiercing jag drömt om ända sen jag gjorde min första. Å ena sidan - hey, ny piercing! Yay me! Å andra sidan - inte fan vill jag leva med mannen jag älskar som om jag vore en tonåring på godislöfte. Kluvenhet härskar. Jag hade behövt en cigg för att tänka klart.
Mitt brytande av laster verkar dessutom vara smittsamt. Två av mina bästa vänner har simultant, när de hörde om min plåga, bestämt sig för att ge upp sina substansberoenden också (cola och red bull om någon undrar) så nu har jag deras liv på mitt samvete också. Det ironiska i hela kråksången är naturligtvis att jag inte ens ville sluta från början. Jaja, jag antar att glädjen kommer när abstinensen försvinner och de goda sakerna med att vara rökfri börjar kicka in. Sambon läste nånstans att sexdriften går upp. jag förställer mig att han för tillfället bygger barracker i sovrummet för att skydda sig från den galna nikotinkärringens anfall på hans eventuella kyskhet.
Undrar om bränd skogis går att röka...
Så, 24 timmar kvar tills det värsta är över, om man ska tro de flesta av er. You better be right. Två dar till och jag bryter ihop till en liten hög och börjar tigga cigaretter av förbipasserande rollspelare som helt av en slump råkar bära rollspel.nus eminenta logo.
Den där träningen jag borde göra för att hålla galenskapen på avstånd utvecklades till en halvtimmes promenad, 25 situps och 40 backups. Knappast någon en vanlig människa kallat träning, men nog för att få mitt hår jagat av galna katter. Det blir ingen bikinisäsong det här året. Jag vill inte träna. Jag vill röka. Den enda likheten mellan de tu är att båda slutar på bokstaven A.
Over and out.
//Alva - febrigt fixerad GE MIG EN CIGG FÖR FAN ELLER DÖ!