Nekromanti Smälteffekt

Virocon

Swordsman
Har någon några idéer till en ny termotropisk effekt, "smälta"? Har tänkt på saken några gånger, men kommer inte på något bra... Det skulle ju vara bra att ha när man ska mobba inlåsta äventyrare/images/icons/smile.gif

Johan K

Gammal & dryg
Kan man inte köra på samma stuk som i Matrix, när man "smälter" igen munnen på Keanu Reaves ?? Klart jobbigt och frustrerande för äventyraren.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ki-ah-nu

Snarare skönt, lättande och befriande för biobesökaren, enligt min arroganta åsikt.

- Ymir, tycker att Keanu Reeves skådespelarprestationer vanligtvis är skrattretande, även om han gjort bra firån sig ibland...

Celofan

Veteran
Exempelvis:

För att inte göra det allt för tekniskt med smältpunkter å grejjer.

Smälta
Terkotropi: 1+
Varaktighet: Momentan
Räckvidd: Beröring. Effekten kan inte göras permanent.

Effekten smälter 1 kg metall per magnitud. Metallen är först lättflytande men allt eftersom den svalnar blir den mer trögflytande. Metallen har stelnat efter 30 sekunder (men är fortfarande brännhet). Vill man kan man väl köra med att den smälter sten å kristall å grejjer också antar jag)

Ymir

Liten kantbaron
Re: Exempelvis:

Jag vet inte, det känns som om besvärjelsen är lite för "bra" för eons i övrigt halvkassa magisystem, på nåt sätt. Tänk vad du kan göra med ett sabriskt plåtpaket till riddare, tex...

- Ymir, hade iofs inte haft något emot lite mäktigare magi

Virocon

Swordsman

Bra...Men om du ser till hela systemet märker du att man kan smälta i princip allt. Jag tänkte på sten och trägolv, hur många magnituder krävs för att smälta hur mycket av det? Det måste ju gå att väva något termotropiskt förstärkt med areaeffekt som börjar bubbla sönder golvet i rummet för den inlåste hjälten...

humongos

Veteran
Matrix

Mín syster såg Matrix tre ggr... Och lyckades somna varje gång!

Hon försökte iaf.

Evil Peter

Hero

Jag tänkte på sten och trägolv

Om man använder termotropi tror jag det är omöjligt med trä då det inte smälter av värme utan förbränns. Sedan kan man iofs, om man vill, strunta lite i eons realism och låta det fungera ändå.

C

Celofan

Veteran
Mjo.. men...

jag har juh aldrig hävdat att jag försöker göra "bra" effekter.*hihi* :oþ .. men om man vill kan man juh göra den personlig i så fall.. så blir det himmla svårt att använda den offensivt (tror jag.. hm.. kan inte reglerna så bra) Men nog finns det väl andra himmla bra effekter också? ' :gremshocked: 8även om jag inte kan komma på nån just nu :oþ)

Johan K

Gammal & dryg
Re: Matrix

Hur kan man lyckas att somna ????? Filmen blir ju bättre och bättre för varje gång !!

Ymir

Liten kantbaron

Tja, nu tror jag inte att "bättre" är det direkt rätta ordet att använda i det här sammanhanget: "sämre, om möjligt", vore mer korrekt. Jag menar, det är trots allt en rulle som man kanske tycker är lite cool första gången, och ju fler gånger man ser den desto mer värdelös tycker man den är.

- Ymir, har sett Matrix tre ggr och hatar den

Lycan

Hero
Mejtrikks (OT)

Visst okej... Filmen suger.
Men om du nu hatar den, varför har du då sett den tre gånger?

- Lycan

Johan K

Gammal & dryg

Smaken är som baken....
Jag tycker iaf att det var en av de bästa filmer som har gjorts på länge.

Ymir

Liten kantbaron

Snarare: Smak är som pengar: vissa har det, andra inte.
*le antydande*

- Ymir, tycker att det här var hans jäveldrygaste inlägg på länge...

G

Guest

Guest
Stor överraskning....

Snarare skönt, lättande och befriande för biobesökaren, enligt min arroganta åsikt.

...att du tycker det./images/icons/smile.gif

Jag undrar bara en sak Ymir. Finns det någon skådespelare eller film du tycker om?/images/icons/wink.gif

/Tiamel

Lycan

Hero
Vissa saker frågar man inte (OT)

Behöver du östasiatisk namninspiration?
Eftersom du nu frågar Ymir om vad han tycker om för film...

- Da Lycan

G

Guest

Guest
Re: Vissa saker frågar man inte (OT)

Eftersom du nu frågar Ymir om vad han tycker om för film...

Det var mer menat som ett skämt. Jag förväntade mig inget svar från honom. Jag tyckte min smiley på slutet förklarade det.

/Tiamel

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ett svar skall du tamejfaen få :)

Tja, finns väl en hel del film jag gillar, mestadels östasiatisk dock. Finns dock en hel del bra hollywoodfilm också. Eftersom jag har en känsla av att du ändå inte skulle känna till de östasiatiska filmer jag skulle räknat upp så nöjer jag mig med att nämna ett axplock av de västerländska filmer och regissörer jag tycker riktigt mycket om. Jag är mycket svag för Francis Ford Coppola, speciellt "Apocalypse now" och "Dracula -love never dies". Vidare gillar jag de gamla John Ford filmerna "Diligensen" och "Vredens druvor" som faen. Det mesta av Sergio Leone går också ner, liksom Stanley Kubrick och Bernardo Bertolucci. Jag älskar verkligen "I Rosens Namn", liksom den danska tv-serien "Riket". "En vampyrs bekännelse" är jag också jefligt svag för. Av filmer som gått på bio på sistone tyckte jag mycket om "Sleepy hollow" och "Magnolia".
Kan dock inte låta bli att rekommendera alla filmer av Chen Kaige, Zhang Yimou, Hou Hisao-Hsien, Wong-Kar Wai, Hakorazu Kore-Eda, John Woo, Stanley Kwan, Tsui Hark, Takeshi Kitano, Akira Kurosawa, Kenji Mizoguchi etc medan jag ändå är igång.

- Ymir, är sig lik.