Re: Ett svar skall du tamejfaen få
Tja, finns väl en hel del film jag gillar, mestadels östasiatisk dock. Finns dock en hel del bra hollywoodfilm också. Eftersom jag har en känsla av att du ändå inte skulle känna till de östasiatiska filmer jag skulle räknat upp så nöjer jag mig med att nämna ett axplock av de västerländska filmer och regissörer jag tycker riktigt mycket om. Jag är mycket svag för Francis Ford Coppola, speciellt "Apocalypse now" och "Dracula -love never dies". Vidare gillar jag de gamla John Ford filmerna "Diligensen" och "Vredens druvor" som faen. Det mesta av Sergio Leone går också ner, liksom Stanley Kubrick och Bernardo Bertolucci. Jag älskar verkligen "I Rosens Namn", liksom den danska tv-serien "Riket". "En vampyrs bekännelse" är jag också jefligt svag för. Av filmer som gått på bio på sistone tyckte jag mycket om "Sleepy hollow" och "Magnolia".
Kan dock inte låta bli att rekommendera alla filmer av Chen Kaige, Zhang Yimou, Hou Hisao-Hsien, Wong-Kar Wai, Hakorazu Kore-Eda, John Woo, Stanley Kwan, Tsui Hark, Takeshi Kitano, Akira Kurosawa, Kenji Mizoguchi etc medan jag ändå är igång.
- Ymir, är sig lik.