Nekromanti Små konvent vs stora konvent.

Johan K

Gammal & dryg
En tanke som slåg miog när jag var på HalmiCon för nån vecka sedan var det här:
Att det är på nått sätt lite mer mysighetsfaktor på de mindre konventen, som t. ex HalmiCon & CalCon genetmot de stora drösarna till konvent som t. ex GothCon & LinCon.
Man hinner säga hej till de flesta, på de mindre konventen. På GothCon & LinCon är det nästan omöjligt..
Nu är jag självkart helnöjd med att fara på de stora som de små konventen. Det vara bara en tanke som slog mig där på HalmiCon.
Tankar om detta. Är jag helt fel ute med de här tanakrna ??

/ Johan K, som gillar det där med att fara på konvent.

Rickard

Urverk speldesign
Tankar om detta. Är jag helt fel ute med de här tanakrna ??
Tja, du kan väl inte ha fel angående dina egna upplevelser.

Stora konvent har en ständig rörelse och kan vara lite stressande. Jag tar gärna en konventspaus och drar ut på staden för att få lite lugn kring mig. Gärna i sällskap med kompisar som jag inte har träffat på ett tag. Då kan man vara ostörd med dem, vilket är omöjligt på större konvent. När det gäller små konvent så är det snarare tvärtom. Där händer det så lite att jag ständigt vill aktivera mig, för annars blir konventet tråkigt.

Jag tror att det hänger rätt mycket på arrangörerna, men det ställs olika krav på dem beroende på hur stort konventet är. Är det stort, så bör man lägga stor vikt på att allting ska flyta, medan om det är mindre konvent så bör man lägga sitt fokus på att det ständigt ska finnas arrangemang som kan roa besökarna.

/Han som funderade kring vad det är för streck under vissa ord, när han sedan kom på att han installerat rättstavningskontroll i Firefox