Nekromanti Småtjafs

w176

Förlorad dotter
Två små grejer som borde fixas.
Den första gäller det här med lösenord, för ett tag sedan ändrade jag mitt lösenord och själva inloggningen osv går hur bra som helst med det nya lösenordet. Men när man går in på kontrollpsnelen igen möjligtvis för att ändra det igen av någon anledninng så är det de gamla lösenirdet som finns i profilen (antalet sjänor stämmer inte med det nya). Inte direkt något jätteproblem men de kan förvirra redan nogs så förvirrade användare.

Det andra är att statusen för alla andra icke administratörer/moderatorer är inte "Användare" utan det illaklingande "user".

Insignia

Swashbuckler
Mitt lösenord har alltid visats med fel antal stjärnor i profilen. Jag förutsatte att det var för att förvirra folk som tjuvkikar.

seinet

Swashbuckler
Hmm, en säkerhetsdetalj för att folk inte skall se hur många tecken du har i lösenordet när du kollar på sidan. Inget allvarligt alltså.

Det är mycket mer nedvärderande att vara en user än en användare, det håller jag med om!

/Seinet Wintermute

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Mera småtjafs.

"Moderatorknappen" nere vid "inläggsfunktioner" har fel text när man håller pekaren över den. "Påminn mig" är det nu, vilket väl är fel.

En sak till. Ska det se ut som det gör när man väljer "skriv ut inlägg"? Jag personligen tycker att det se galet ut, bl.a. användarens information.

Rickard

Urverk speldesign
Ännu mera

När man håller över muspekaren över betygsstjärnorna tycker jag det borde stå "× röster" eller "Antal röster: ×".. Det som står nu är bara förvirrande..

Inläggen på tråden syns inte efter att jag gått in och ändrat på det här inlägget.. Det funkar när jag ändrar och kör trådversion men inte när jag körde platt.. Jag testade att ändra tre gånger och samma sak hände alla gångerna med platt version..

<A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/konstigt.gif>Bild på hur det ser ut</A>

~Har märkt en till bugg men återkommer när [color:\\"green\\"]Han[/color] är mer säker

Gardener

Champion
Re: Mera småtjafs.

Tack för informationen. Moderatorknappen är nu fixad, tillsammans med några andra småfel som hade med inläggsfunktionerna att göra.

Utskriftssidan är nu ändrad så att den hämtar användarinformationen korrekt (enbart titeln som inte syntes), samt att jag tog bort den onödiga sidfoten.

Gardener

Champion
Re: Ännu mera

Har fixat alla tooltips som kommer upp på betygen nu så att det står "x antal röster" på dem på alla ställen. Tack för den rekommendationen.

Angående det där med att inlägg inte syns så är det nog en bugg i systemet att inte all information skickas med till sidan efter att du ändrade på inlägget. Om du går tillbaka till innehållslistan och går tillbaka till inlägget bör det nog fungera igen. Får jag mer information om denna bugg (har inte sett den själv) så kan jag rapportera in den.

Gardener

Champion
Det hade underlättat undersökningen om jag hade fått reda på vilken sida som status för användare var "user" på, så hade jag sluppit surfa runt och lusläst alla sidor. Det är hur som helst fixat nu och jag tackar för påpekandet.

Azagthoth

Myrmidon
Precis. Många använder samma lösenord till massor av olika sidor på internet, alltså krypteras det hela så vi elaka administratörer inte skall kunna rota runt i, till exempel, era bankkonton eller era hotmail-adresser.

Balderk

Swashbuckler
Jo, jag har samma problem! Och ett ännu mer konstigt! Det har vid flera tillfällen skett "tillbakagångar" i min profil!
I och med dessa har profilen alltså gått tilbaka till ett gammalt läge! Ett exempel: förut hade jag skrivit under hobbyer: Rollspel, musik, warhammer, magic, böcker eller nått sådant, men jag har slutat med både warhammer och magic, och ändrade således min profil... någon månad senare stod det warhammer m.m. i profilen igen! Den hade "hoppat" tillbaka! Detsamma gäller icq:nr, favorit rollspel, och e-post adressen! Vad kan detta bero på, gardener? Dessutom har jag en till sak jag undrar över (w176, jag hoppas du fått svar på frågan...onödigt att göra en ny tråd för en sån här skitsak)... Och det här beror kanske på min dator, jag kan inget om datorer(tekniskt alltså)... Men på min mac så går det inte att klistra in något i den där rutan som kommer upp om man vill göra något kursivt... Det bir bara blankt... Det funkar dock när man ska göre en länk osv.... är det datorn eller?

/Jonas

Staffan

Myrmidon
När du ändå håller på att ändra... skulle det vara möjligt att byta plats på "sök i forum" och "hoppa till forum" på forumssidorna (alltså inte i själva inläggen, där ju inte "sök i forum" finns)? Det skulle vara praktiskt om "hoppa till forum" låg på samma plats på alla sidor (d v s i nedre högra hörnet).

w176

Förlorad dotter
Borde nog ha insett det själv om det inte var samma antal sjärnor som i lösenordet.

/Elin har haft perioder då hon haft lösenord upptill 22 tecken för säkerhets skull

Rickard

Urverk speldesign
Lite till som är fel

Inlägg som skrivs och postas medan jag skriver ett inlägg kommer inte upp som nya på huvudsidan (med röd text).. Detta märks särskilt tydligt då jag brukar koppla ner med 2-3 timmar för att läsa inläggen och sedan posta dem igen.. Jag har märkt detta förut men var lite osäker på om det verkligen stämde..

När jag väl klickar på forumen så syns de nya inläggen, dock..

Tänkte bara på den här smilien: :gremgrin: Det står "grina".. Jag antar att du översatt från engelskans grin, men det betyder ju flina.. Grina för mig är ju tjuta, gråta eller att någon grinar illa (t.ex. om det gör ont).. Tänkte föreslå flina innan jag såg att den här :gremsmirk: smilien redan hette det.. :gremcrazy:

~Som en gång skrivet så tycker [color:\\"green\\"]Han[/color] att det känns för lite med att bara påpeka på en sak

Insignia

Swashbuckler
Re: Lite till som är fel

"Det står "grina".. Jag antar att du översatt från engelskans grin"

Det svenska ordet grina kan betyda allt från gråta till skratta. Dialekter, vet du. Det är i alla fall helt korrekt svenska.

Gardener

Champion
De enda två saker jag kan tänka mig är att du har glömt att spara informationen (eller att den inte kom fram på något sätt) samt att det är en cachningsgrej i din browser.

Angående dialogrutorna så är det standarddialogrutor för browsern, så du får skicka in en buggrapport till vem det än kan tänkas vara som har byggt den browser du använder.

Balderk

Swashbuckler
Glömt att spara informationen har jag inte, annars borde den väl inte finnas där nån månad? Den försvinner inte på en gång...

Cachningsgrej? Det vet jag inte vad det är.... Browser känner jag igen(och vet säkert vad det är, dock inte under det namnet).... Så det kan jag inte göra något åt....

/Jonas- totalt obegåvad när det gäller datorer

Gardener

Champion
Du är alltså säker på att informationen fanns där?

Cachning är när din webbläsare (browser), dvs Internetutforskaren eller vad den kan tänkas heta, sparar sidor lokalt på din dator och visar dem istället för att ladda hem dem från internet. Detta kan göra att sidor inte visas med uppdaterad information, och det kan alltså vara därför som det såg ut som om det var fel information.