Nekromanti Små magiska föremål

Rising

Vila i frid
OT om mig och mitt underbara liv

"Har du en för varje RP? Blir inte det väldigt mycket papper att bläddra bland? Själv har jag allt på ett halv A4papper som jag sätter fast på min spelledarskärm.."

Well, för det första kör jag inte med spelledarskärm. Har bara gjort det ett par gånger, och det har alltid blivit så att jag bara lagt undan den till slut.

När jag spelleder konventsäventyr eller engångsäventyr där jag vet vilka som kommer vara äventyrare, där nöjer jag mig med ett enda papper med information om rollpersonerna. När jag spelleder längre och friare kampanjer kan jag inte göra så, för där kommer rollpersonerna och går, så jag måste ha koll på var och en av dem separat. På så vis kan jag ha med mig endast de papper som jag behöver i äventyret, inte en massa blad där det står lite, lite information om någon spelare på ett blad tillsammans med tre andra rollpersoner som alla är döda idag, eller något annat knasigt.

Nå, de här bladen tittar jag i väldigt sällan under själva äventyren, så det är inte särskilt krångligt att ha dem med sig. Jag tycker mest att det är praktiskt att ha det nerskrivet på en enda plats vilka hemligheter som gäller för var och en av rollpersonerna. Jag läser igenom dessa papper innan äventyret och har dem med mig utifall jag skulle behöva checka något specifikt.

/Rising

Weatherman

Hero
Re: Found it

"Om jag hade haft nån text att skriva hade den stått här... "

Du skulle ju kunna skrivit in URL:en så att andra också skulle kunna kika... ;-)

/Mats -- lat

Feuflux

omjonasson.se
Oki doki

Du skulle ju kunna skrivit in URL:en så att andra också skulle kunna kika... ;-)

Attans, visste väl att jag hade glömt något..../images/icons/wink.gif

<a href="http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=rollspel&Number=153465&page=&view=&sb=&o=&vc=1#Post153465"> Här är den </a href>

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Erm..okej, några till:

Jag gillar inte att spelleda med spelledarskärm, så jag har helt enkelt bara ett A4-papper med tabeller. På ena sidan står viktiga värden för rollpersoner (Upptäcka fara, Snabbhet etc.) och "standard-SLP" (bland annat soldater, tjuvar, sjömän, spetälska, grobianer, svartnissar, fanatiker och dvärgar), samt olika "standard-rövaranfall". På den andra sidan har jag "spelledarskärminformation", dvs träfftabeller, resetider, vapen, utrustning etc.

Troberg

Sinister eater
Tja, vi släpade omkring på en packe "Pillows of eternal fluffiness" ett tag. Har även haft prylar i stil med "Boots of fitting" och liknande.

Min favorit är ändå magikern som tvingades göra en leviterings-mojäng till en tyrann. Prylen består av tre gyllene fjädrar, och för att använda dem håller man en i varje hand, sätter en i baken och flaxar med armarna. Bråka aldrig med en magiker...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Den som kommer på det bästa förslaget får bestämma min signatur i en vecka!

<hr></blockquote>

Kopiera mitt, oavsett vem som har bäst förslag så gör du en god gärning i alla fall.

Feuflux

omjonasson.se
Angående signatur:
Kopiera mitt, oavsett vem som har bäst förslag så gör du en god gärning i alla fall.

Jag föredrar att göra goda gärningar genom att ha roliga signaturer som mina medmänniskor kan skratta åt..../images/icons/smile.gif
Vet inte hur seriöst vi ska ta min tävling om signaturvalet....

Rickard

Urverk speldesign
Du kan ju ta min signatur...

...men den är ju knappast orginell längre.. /images/icons/smile.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som ogillar alla de animerande smilisarna (tur att man kan stoppa animeringar med Esc i IE)