Nekromanti Smed.

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Har inte kunnat rita på ett tag.
Så detta är mest en bild för att träna upp wacom vanan igen.
Nöjd övelag, jag är grymt ovan med att rita kvinnokroppen och ännu ovanare att rita den med muskler. Handen över huvudet skulle nog behövas förstoras upp lite samt att den får en liten konstig vinkeltack vare hammaren.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Har inte kunnat rita på ett tag.
Så detta är mest en bild för att träna upp wacom vanan igen.
Trevligt, trevligt. Det är en bra bild. Du är duktig tycker jag och man ser framsteg allteftersom du hänger i.

Nöjd övelag, jag är grymt ovan med att rita kvinnokroppen och ännu ovanare att rita den med muskler.
(min fetstil)
Tja, signa upp dig i klubben! =)

Handen över huvudet skulle nog behövas förstoras upp lite samt att den får en liten konstig vinkeltack vare hammaren.
Ja, handen behöver helt klart förstoras samt att vinkeln på armen - underarmen - känns lite skum. Andra armen känns för kort och för liten den med. Kan hända att du förkortat den bra men att den lilla handen sänker hela intrycket? Släng på ett lager och testa skissa upp nya händer och känn efter. Det skulle iaf jag själv gjort.

Händer är ju som bekant för oss "amatörer" något som ofta apsvårt. Detaljerna på en hand är ju rena jävelskapet, men storleken kan ofta vara knepig den med.
Själv har jag en riktig kamp med händer, vareviga jävla gång. Vad det gäller storleken brukar jag dock försöka utgå från ansiktet. Jag breder då ut min hand över mitt eget ansikte, för att få en känsla av hur stor en hand är. Därefter tittar jag på den tecknade karaktärens ansikte och försöker måtta in lagom stora händer efter dennes ansikte.

Sedan tycker jag att du ska jobba lite mer med ansikten. Det är förövrigt något jag själv tycker om att knövla med. Hellre än bra bör jag kanske tillägga.
Men kika mer på ansikten; mått, form och struktur. Titta mycket på människans kranium. Ansikten är svårt men roligt. Jag tycker t.ex. att hon har för liten näsa och mun gentemot ögonen, och örat är lite knas. Det är väldigt litet och sitter lite avsides. Om man vill göra det enkelt för sig drar man gränsen för örat efter ögonlinjen och nästippen - d v s att örat börjar och slutar i jämnhöjd med dessa.

Varsågod! :gremsmile: Nu har jag verkligen tagit mig tid att skriva så ordentlig kritik jag kan. Du brukar vara schysst och hjälpa mig med det och jag uppskattar det väldigt, därför måste jag ju återgälde tjänsten tycker jag.

Häng i, kör hårt och lycka till! :gremdrink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
McFisk said:
Handen över huvudet skulle nog behövas förstoras upp lite samt att den får en liten konstig vinkeltack vare hammaren.
Mjao, fingrarna griper liksom om handtaget åt fel håll; vi ser ju undersidan av hammarskaftet så de borde vara böjda åt andra hållet.

Snyggt annars, dock. Torson tycker jag du lyckats hyfsat med, och ansiktet. Jag får definitivt känslan av svett, tungt jobb, torka sig med armen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
krank said:
ansiktet. Jag får definitivt känslan av svett, tungt jobb, torka sig med armen.
Jag kom på vad det är som får det att funka: Halsen. Den har precis rätt vinkel, och huvudet på halsen också. Det är en liten detalj, det här med halsvinklar, men det och hur axlar hålls är ruskigt viktigt för huruvida en bild känns stel eller inte.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Tackar för all nice kritik. Nu när man ser på bilden med inte så superfräsha ögon ser man saker som man missat bättre. =)
Övre handen har ju som du sa krank helt fel vinklar på fingrarna samt att den är för liten.

Solvebring, Japp jag tycker det e skitsvårt med människoansikten har nästan bara rita antropomorfer på jag vet inte hur länge =).

Tror underarmens stubbighet beror på att jag inte skuggat ordentligt det är menat att den skall vara lite böjd.

Tackar för kritiken på svetten, det var jobbigt att inte få den att se ut som en Cumshot.

Nu när den andra handen nämndes märkte jag att den också var väldigt liten så jag tackar och bokar för all bra kritik.
 
Top