Nekromanti Smeder

Helmgast
En av mina spelare ställde frågan om han skulle få förhöjningsslag varje vecka i sin yrkesfärdighet (smide) som han arbetade, Dvs förhöjningsslag 4 gånger i månaden. Sedan påpekade han att smide är jobbigt, och så ville han ha ett förhöjningsslag i månaden mot <STY>. Min fråga är då, ska man få så många förhöjningsslag på grunda av "rutingöra"???

Han har 16 i smide och 22 i styrka (tror jag).

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

hatten

Swashbuckler
NIX.. De måste aktivt träna för att bli bättre på smida...

En smed som har värde på 14 till 16 klarar fördetmästa av utan färdighets slag att smida standard grejer som hästskor och annat som har ett svårighets värde på Ob2T6 till Ob3T6 genom att ta lite extra tid ( standar tid ) på sig kan de automatiskt lyckas göra "standard kvalite" ( de har rutin gjort det ofta och VET hur man gör )..

OM de vill göra svårare genom att halvera tiden som smidet tar eller genom att försöka göra det bättre KAN de höja svårigheten med +Ob1T6 till +Ob34T6 ( tja 34 då måste de VERKLIGEN försöka göra något omöjligt ) och genom att göra så en gång i veckan kan de få ett förbättrings slag...

Det andra sättet är att börja ensamträna...

Livet är en gåta utan enkla svar.

Nå, jag gjorde under den månaden 50 st ringbrynjor, 2 st stridsvärd med tre förbättringar och massor av vangshjul. Då min smed inte brukar jobba så mycket (innan jag träffade på riddare och en legokompaniskapten som ville ha rustningar till sina män och sig själva) så ansåg jag att jag borde belönas med lite för denna jävulskhet från spelledarens sida.

Jag HATAR ringbrynjor.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ignatius

Veteran
Jag tycker inte att han ska få något förhöjningsslag i styrka. Det är något som han utövat hela sin yrkesperiod och har nog gjort det som är jobbigt. Viss får man förhöjningsslag nät man utövar något kontinueligt.

- Ignatius

Bela

Warrior
"Nå, jag gjorde under den månaden 50 st ringbrynjor, 2 st stridsvärd med tre förbättringar och massor av vangshjul. Då min smed inte brukar jobba så mycket (innan jag träffade på riddare och en legokompaniskapten som ville ha rustningar till sina män och sig själva) så ansåg jag att jag borde belönas med lite för denna jävulskhet från spelledarens sida."

50 ringbrynjor och två svärd på en månad! Om din smed gjorde det helt själv så borde du få stressrelaterade skador. Om jag inte har fel så tar ett svärd omkring en månad att göra och att sätta hop ringbrynjor har man lärlingar till.

Bela