Nekromanti Snälla, jag minns inte vad det heter!

Saurhyandowen

Veteran
Ett spel som t20 system. Var på engelska och hette nåt på v tror jag. Vet att det inte är mycket att gå på men i alla fall. Någon som kan tyda något?

Sodivra

Champion
Tja, uuh..

Först och främst: Välkommen till forumet.
Ett misstag som många nya användare gör är att skriva om rollspel på allmänna spelforumet, men du menar ett annat sorts spel, va? (dvs Brädspel/figurspel/strategispel/kortspel eller liknande)

Det finns säkert något mer du kan berätta. Hade det en spelplan? Kort? Spelfigurer? Vad var målet? Hur spelade man det? Flyttade markörer, diskuterade sig fram i diplomati..?

Saurhyandowen

Veteran
humm, det där var jättefel men ändå :gremblush: nu kan jag ju passa på att fråga om det finns några roliga spel jag BORDE prova på. Har någon något bra tips om något "enkelt"?

Mörker

Warrior
Rollspel?
- Mutant
- Eon
- Allehanda Dogmarollspel i Trobergs Dogmautmaning (Rollspelsmakarforumet)

Kortspel?
- Munchkin
- Chez Geek/Dork m.fl.
- DoomTrooper

Brädspel?
- The Hell Game
- Risk
- Schack, klassiskt och bra...

Hoppas det hjälpte...

Sodivra

Champion
Okej.

Mina två favoritspel bland enkla spel måste vara Settlers och Once Upon A Time. Carcassone verkar alla också gilla.

Settlers handlar om.. handel. Typ. Den mest slipade affärsmannen vinner, och så gäller det samtidigt att expandera smart.. Ja. En klassiker.

Once Upon A Time älskar jag, men så är jag ju Historieberättare också. Det går helt enkelt ut på att berätta en saga. När man eller någon annan nämner ett fenomen man har på kort (t. ex "Prins", "Skog", osv) så spelar man ut det kortet (om det var någon annans tur tar man också över) och den som först spelat ut alla sina kort och sitt "Så levde de lyckliga i alla sina dagar" vinner.

Carcassone handlar om att bygga vägar och städer och sånt med papp-plattor. Verkar soft.

Här jiddrar jag lite mer, och Här snackar jag om Twilight Imperium, som jag gillar riktigt mycket, men det är tyvärr inte alls enkelt.. :gremwink: Men det är verkligen inte lika krångligt och drygt som Squad Leader eller Axis and Allies eller liknande.

Troberg

Sinister eater
Snälla...

Din avatar är jätteball, men den är på 1.5 MB! Det drar en massa trafik i onödan. För en modemanvändare rör det sig om 7-8 minuters väntetid!

Måste du verkligen ha den?

Sodivra

Champion

Nej, jag tänkte byta idag när jag kom hem. Alla som vill har nog sett den nu ändå. Credit till skaparen och kalcidis som visade den.

Jag levde dock under hela tiden dock i vanföreställningen att man bara behövde ladda den en gång.. :gremwink:

Förresten, sådant här lämpar sig bäst som PM. (Gör som Mask, barn!)

Troberg

Sinister eater
Re: Avatar [OT]

Förresten, sådant här lämpar sig bäst som PM.
Tar det här som post i stället för PM för att skingra vanföreställningen.

Jag levde dock under hela tiden dock i vanföreställningen att man bara behövde ladda den en gång..
Det beror på. I vissa nät är inte cache aktiverat och man kan inte komma åt att aktivera den. Vissa (jag) har stängt av den överallt jag kan för att den ibland ger underliga effekter eller missar ändrade sidor. Vissa browsers har inte cache (fast de visar nog inte animerade giffar i vilket fall...). Filer åker dessutom normalt sett ur cachen efter ett tag, vilket kan variera mellan minuter och dagar beroende på inställningar.

Man kan alltså inte vara säker på det.

AnVili

Warrior
Är det nytt???

Min kompis har precis skaffat ett rollspel som är på engelska och heter något som Warcraft ????? och något mer på slutet :gremsmile: Hoppas att detta är till någon hjälp!

DarkMystic

Swordsman
Mörker jag vill inte vara elak men han sa att spelet började på bokstaven V och inget av spelen du skrev började på V :gremconfused:....

Morgoth

Swashbuckler
Mörker jag vill inte vara elak men han sa att spelet började på bokstaven V och inget av spelen du skrev började på V ....

<blockquote><font class="small">Citat Saurhyandowen:</font><hr />
nu kan jag ju passa på att fråga om det finns några roliga spel jag BORDE prova på. Har någon något bra tips om något "enkelt"?[/quote]