Nekromanti Snällare forum.nu?

Chryckan

Swordsman
En av mina favorit tv-serier är Scrubs. I ett avsnitt så får the Janitor en ny himmelsblå uniform var på alla slutar frukta honom och tycker istället att han är världens bästa kompis, till hans stora förtret.
Kelso förklara lite senare att det har med hur människor påverkas av färger. Himmelsblått får folk att bli lyckliga medan den gamla gråa uniformen fick folk att känna skräck.

Vilket leder mig till min poäng med det här inlägget.
Människors känslor och humör påverkas ju faktiskt av färger.
Så tror ni det nya rosa forumet kommer leda till fler snälla inlägg eller kommer det uppmuntra till flera troll?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Asså forumet ser ju ut som Kissies blog :gremsmile: nu haha o hur snälla är inte dom där :gremsmile:!
Eller vad tycker ni haha!?

!Paxen

Swashbuckler
EvilSpook said:
Asså forumet ser ju ut som Kissies blog :gremsmile: nu haha o hur snälla är inte dom där :gremsmile:!
Eller vad tycker ni haha!?
Bara-dum-kitsch!!!

Och för att svara på trådstarten: jag tycker inte att forumet har haft dålig stämning, dock att vissa kanske borde räkna till 10 innan dom skriver något (Ey, det fungerar för mig, dock räknar jag inte, jag kollar på någon youtube-video istället medan jag lugnar ner mig).

That said, jag hoppas det inte blir värre iaf.

Radioaktiv

Hero
Youtube for the win. Har man lyxen att kunna ägna lite extra tid åt att vara trevlig och saklig när man kommunicerar skall man använda den. :gremsmile:

Allt detta rosa och vita får mig mest att tänka på glass. Folk blir säkert trevligare av det. ^^

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vet inte jag...

Jag tyckte att det förra schemat var mer harmoniskt och varmt. Kanske blir alla lite mer tuggummi-jpop-hysteriska?

Inte mig emot isf =)

Feuflux

omjonasson.se
chryckan said:
Himmelsblått får folk att bli lyckliga
Byt omedelbart ut det rosa mot himmelsblått!

Alternativ två skulle vara att alla användare i sina inställningar får ange den RGB-kod de tycker bakgrunden ska ha.

Och nej jag tror inte vi skriver snällare inlägg av rosa, överlag verkar vi mest mer irriterade än tidigare. :gremwink:

solvebring

Superhero
Feuflux said:
Alternativ två skulle vara att alla användare i sina inställningar får ange den RGB-kod de tycker bakgrunden ska ha.
Om inte annat skulle det inte vara fel om man kunde välja på några olika teman, så som många andra forum har, så att man kan hitta något där färgerna faller en i smaken.

Vimes

Sillkung
solvebring said:
Om inte annat skulle det inte vara fel om man kunde välja på några olika teman, så som många andra forum har, så att man kan hitta något där färgerna faller en i smaken.
Ja, det mest civiliserade är väl kanske att man kan byta tema själv.

(Själv kommer jag inte byta från detta super-duper-awesome rosa färgtema, men eftersom massor av folk verkar bli oroliga av det är det kanske bra om det finns alternativ.)

solvebring

Superhero
Vimes said:
solvebring said:
Ja, det mest civiliserade är väl kanske att man kan byta tema själv.

(Själv kommer jag inte byta från detta super-duper-awesome rosa färgtema, men eftersom massor av folk verkar bli oroliga av det är det kanske bra om det finns alternativ.)
Jo precis. Jag själv störs förövrigt inte av att det är rosa. Faktum är att det är ganska snyggt. Men ljus rosa, vitt, ljus grå osv blir för skarpt för mina ögon (trots att jag mörkat min skärm bra mycket). Det tär på min syn och därmed min läsförmåga och jag blir snabbt lite illamående när jag sitter vid den stationära vars skärm är markant större än min netbook.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
solvebring said:
Plocka fram lite tålamod, det kommer. :gremsmile:

Eftersom det är lättare att göra klart ett tema och sedan byta färger på det än att färgsätta många teman och sedan göra samma små ändringar i var och ett av dem så finns bara ett just nu. Det går över snart!