Nekromanti Snabbdragning

Tavili

Veteran
Undrar lite grann om tekniken Snabbdragning skulle fungera vid bågskytte? Idèen jag leker med är att man ej använder en handling för att dra pilen ur kogret och spänna bågen. Vet ej jag kanske är ute och cyklar :gremblush: Har inte hittat något om hur lång tid det tar att omförbereda en båge bara omladdningstid för armborst.

Jag håller med dig. För närvarande kan man skjuta en pil per runda, vilket jag anser vara för mycket. Då skulle man kunna använda sig av snabbdragning för att skjuta en pil per runda, brilliant! Men den nya regeln borde inte gälla alver; dom siktar ju inte när dom skjuter, utan går på instinkt. En runda är bra för alver enligt mig.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Zaaken

Veteran
Re: Det är som om du läser mina tankar!! (NT)

Jo men skillnaden mellan en alv och en människas båg skytte är ju att en människa han drar han siktar och han skjuter det gör ju inte en alv utan han drar och han skjuter i en rörelse för att dom går ju på instinkt bara och därför tycker jag att människor skulle kunna lära sig snabb dragning men det skulle ju inte betyda att också går på instinkt.

cernael

Warrior
Alv- kontra människoskytte

Det är min enkla mening att skillnaden mellan människo- och alvskytte är följande:

Människa:
1: Spänn bågen. 2: Sikta. 3: Skjut.

Alv:
1: Sikta. 2: Spänn bågen. 3: Skjut.

Följdaktigen är skillnaden egentligen en ren teknikalitet, vilket stämmer väl överens med det faktum att det egentligen inte finns några specialregler för alvskytte.

/Cernael san

Tzam

Warrior
Re: Alv- kontra människoskytte

Alv:
1: Sikta. 2: Spänn bågen. 3: Skjut

Är det inte:
1: Spänn bågen. 2: Skjut!!
Dom siktar väll inte, utan kör på kännslan

inte

Veteran

Alv:
1: Sikta. 2: Spänn bågen. 3: Skjut

Är det inte:
1: Spänn bågen. 2: Skjut!!

Nja du kan väll inte göra något avstånds beroende på kännsla om du inte har bedömt avståndet??
Det handlar väll snarare om man bedömmer hur man ska sikta när man har pilbågen spänd eller innan. Det borde dock snabba upp det hela om man kan bedömma avståndet innan man spänner bågen eftersom man hela tiden omedvetet bedömmer avståndet till olika saker.

cernael

Warrior

Med "Sikta" menar jag "Bestämma sig för vad de ska skjuta på samt, mer eller minsre medvetet, tänka igenom saker som avstånd, vind och målets hastighetsvektor". Människor gör det när bågen är spänd, alver gör det innan.

"Nobody is in charge. It's a headless blunder, operating under the illusion of a master plan. Big Brother is not watching you."
/Cernael san