Nekromanti Snart 10 år

solvebring

Superhero
Gardener said:
Det är väl på tiden att jag letar upp några av texterna jag missade att flytta över när vi uppgraderade. Där finns nämligen en historie-artikel skriven av vår gamla grafikredaktör André.
Yay! Bifalles. för oss glin som kom senare vore det riktigt skoj att få en liten historialektion. =)

Gardener

Champion
Historien om Rollspel.nu

För er som vill läsa mer om den tidiga historien om Rollspel.nu så ha jag nu letat upp Andrés museum-artikel och lagt upp den på framsidan.

Den tar av naturliga skäl bara upp tiden fram tills den skrevs, den 30 november 2003. Så det vore kanske på tiden att någon skrev ihop en lika bra text om tiden från det fram till nu.

solvebring

Superhero
Re: Historien om Rollspel.nu

Så det vore kanske på tiden att någon skrev ihop en lika bra text om tiden från det fram till nu.
Indeed. Sätt igång nu då, Gardener. :gremwink:
... Synd att Krille har så dåligt med tid, annars vore ju en artikel skriven av storveteranen ypperligt, skulle jag tro.

Jarre

Swordsman

Gardener said:
För er som vill läsa mer om den tidiga historien om Rollspel.nu så ha jag nu letat upp Andrés museum-artikel och lagt upp den på framsidan.
Klickar man på länken i Senaste länkar till vänster (för dem som har kvar originalutseendet, jag är en av de) så ger det ett 404-error. Jag tror att länken innehåller ett "Övrigt" istället för "oevrigt" som länken i ditt inlägg har, vilken fungerar. Tyvärr är också alla bildlänkar i artikeln också döda.

Kul initiativ! Dante tycker jag annars är en god kandidat till att fylla i resten av historien. Eller någon som har orken, och tiden.. Har jag drömt, eller brukade det inte skrivas en årskrönika om vad som hänt på forumet under det gångna året?

Gardener

Champion

Yaaraer said:
Klickar man på länken i Senaste länkar till vänster (för dem som har kvar originalutseendet, jag är en av de) så ger det ett 404-error. Jag tror att länken innehåller ett "Övrigt" istället för "oevrigt" som länken i ditt inlägg har, vilken fungerar. Tyvärr är också alla bildlänkar i artikeln också döda.
Har fixat länkarna till bilderna. Får kolla på genereringen av länkarna i rutan här på forumet sen nån gång.

Yaaraer said:
Kul initiativ! Dante tycker jag annars är en god kandidat till att fylla i resten av historien. Eller någon som har orken, och tiden.. Har jag drömt, eller brukade det inte skrivas en årskrönika om vad som hänt på forumet under det gångna året?
Inte vad jag kan komma ihåg. Iaf inte regelbundet. Kan nog tänkas att det har skrivit nån nån gång i julkalendrarna.

Vore ju jättekul om nån skrev det.

För övrigt har jag varit lite duktig och fixat upp lite menyer på framsidan nu, så den ska vara lite lättare att navigera.

solvebring

Superhero

Trevlig länk... :gremsmile: Vilken gör att jag med glädje minns hur gamla forumet såg ut, då på min tid när jag slöt mig till forumet vid -04. Min nostalgi förtäljer mig om den hemtrevliga känslan kring jul då jultemat åkte fram. Det var tider det.

... Nån borde verkligen sätta sajtens nya utseende så att det blir klart någon gång - och så att vi kan få ett jultema på det, så klart! :gremgrin:

Gardener

Champion

I väntan på bättre tider har jag justerat saker lite grann och tänkte pilla lite till snart också.

solvebring

Superhero

Gardener said:
I väntan på bättre tider har jag justerat saker lite grann och tänkte pilla lite till snart också.
Pöss på're, karl! Sounds good, ser fram emot resultat. Brist på detta är något jag som användare stört mig på och önskat fix på länge nu. ... Om jag ska vara lite gnällig, jobbig osv.

... Och så undjaj jag om jag fåj önska mej en jollspelswiki till 2011? :gremwink:

G

Guest

Guest
Jag reggade mig sommaren 2005... får säga att mitt "track record" vad gäller inlägg är ganska dålig med hänsyn till detta.

Gardener

Champion

Har mekat som fan med wikin nu, dock utan resultat. Har uppgraderat dokuwiki till senaste versionen, och även JFusion som integrerar det. Men det vill inte. Får ett fel som enligt uppgift ska vara fixat i senaste JFusion. Och ett annat fel som jag inte hittat nån info om. Har gett upp för tillfället, men kanske kan ta tag i det igen snart.