Nekromanti Snart börjar jag spela

Watchman

Warrior
min första Dungeons & Dragons-kampanj som Dungeon Master. Ser fram emot det och hoppas att det skall bli spännande :)
Känns nästan som när man skall spela rollspel för första gången trots att jag har spelat i sju år.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.

Svartsmurfen

Veteran
Samtliga på forumet förväntar sig en skriftlig rapport om detta.

Tänk på att om man är SL (eller vad som nu passar in) så gäller att man får ljuga och improvisera bäst man vill. Viktigast (tycker jag i alla fall) är att det är kul, och det blir det oftast när det flyter bra.

Svartsmurfen.

Watchman

Warrior
Det är inte första gången jag är spelledare, bara till D&D. Jag har även spellet saker till Drakar och Demoner Expert i kanske fem års tid.

Dr_Morbid

Swordsman
det är alltid så med nya rollspel som man tror på... t.ex. när jag köpte trinity på auktionen på lincon 2001, jag visste inte vad det var men snyggt var det iaf /images/icons/smile.gif, snart kanske ska jag spelleda en kamåanj på det... man känner sig som liten på julafton igen.

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud

Dr_Morbid

Swordsman
det är roligast...

...när folk tjatar på en om att spela rollspel hela tiden och man är spelledare, då har man lyckats, det går inte att få det bättre... /images/icons/smile.gif, kanske ifall man får ihop ett eget rollspel som folk dyrkar då kanske man har nått bättre men i övrigt inte...

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud

Watchman

Warrior
Eftersom du "bad" så snällt omd ig tänkte jag skriva att det blev ett riktigt lyckat spelmöte. Reglerna för på trots attd et var första gången för alla.
Du skulle bara sett de andras min när rougen som var nattvakt väckte dem och berättade att ett spöke ville träffa dem :-D