Nekromanti Snickers-paj

Saxifrage

Hero
AB skriver om ett recept som brittiska matkommissionen (!) klassat som "det ohälsosammaste någonsin":

Aftonbladet om Snickers-paj

Cool! Att trycka ner en Snickerspaj måste alltså betraktas som gastronomisk "edge", likvärdigt med att simma bland hajar, hoppa bungyjump med björntråd eller segla ensam över Atlanten i optimistjolle. Vem vågar pröva först?

/Sax, Atkins was a sucker

Marcus J

Hero
Sweet!

Kanske lite överdrivet dock? Men det är en dessert så den ska vara lite over the top.

/Marcus började fundera på om han skulle orka en hel.

Johan K

Gammal & dryg
Min bäste väns fru gör nån liknade varieant av snickerskaka..
Vette faen om den är så vidare värst nyttig. Dock är den för gefla god !! Så i det är fallet tar jag smaken före nyttigheten.. Alla gånger !

Nightowl

Champion
I see your snickers pie...

...and raise with hotam-totam !

Denna klassiska scouträtt går ut på att bränna vid socker och smör mixat med havregryn över öppen eld! OK, visst fiberinnehåll, men...

Erik

magoo

Hero
Re: I see your snickers pie...

...and raise with hotam-totam!
Halvlapp som jag är minns jag barndomens skoterutflykter då min skogshuggarpappa stekte extrasaltat fläsk i en rejäl klick extrasaltat smör, sen kunde man doppa tjockpannkaka eller palt i flottet och tugga i sig med välbehag.

Jag minns inga grönsaker till, men en Snickerspaj eller lite hotam-totam hade suttit fint som en lätt dessert.

/Magoo, det ryktas att skogshuggarna drack upp flottet

Nightowl

Champion
Re: I see your snickers pie...

stekte extrasaltat fläsk i en rejäl klick extrasaltat smör
På ett brittiskt konvent kom jag och några blandade britter fram till att engelsmännens nationalrätt nog var "battered lard", flottyrpanerat späck.

Erik, på tal om snickerspajer

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det finns värre saker under solen, eller åtminstone i det gudsförgätna Skottland. Alla gillar friterad choklad! Inte konstigt att vissa delar av Skottland har den lägsta medellivslängden i den industrialiserade världen...